Praha splatí tramvaje později. Musí ale odebrat všechny, jež objednala

05. května 2014, 06:51 - Hana Boříková
05. května 2014, 06:51

Až dvě miliardy korun má Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) ušetřit dodatek ke sporné smlouvě na 250 tramvají se Škodou Transportation, jehož uzavření spěje do finále.

Nadšení z toho, že DPP nemusí kvůli mnohamiliardovému závazku zdražit jízdné nebo skončit v insolvenci, však poněkud kalí skutečnost, že avizovaná úspora konečnou cenu vlastně vůbec nesrazí. Hlavního cíle vyjednávání – snížení objemu dodávky poruchových souprav za více než devatenáct miliard – se totiž dosáhnout nepodařilo.

Důvod k oslavě tak kromě plzeňské Škodovky mají hlavně soukromí arbitři Radek Šnábl a Filip Rybín, které si dopravní podnik najal. „Odměna činí přibližně 0,8 až čtyři procenta z uspořené částky v závislosti na tom, ve které konkrétní oblasti bude úspora realizována,“ uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl s tím, že provize je zastropována částkou v jednotkách milionů korun. Podle zákona o veřejných zakázkách to může být nanejvýš deset milionů.

Šnábl – známý jako „Kalouskův arbitrážní dobrman“ – a zástupce zbrojních firem Rybín, kterého média označila za „nájezdníka“ v případě podivného konkurzu OP Prostějov, se v minulosti již profesionálně setkali. Bylo to v arbitrážích proti státu, kdy ještě stáli na opačných stranách. Oba shodně tvrdí, že zakázka pro DPP je pro ně spíše otázkou prestiže než finanční odměny. Prý ani netuší, jak vysoká nakonec bude.

Konečná dohoda by měla být stvrzena nejspíš v květnu, potvrdil mluvčí DPP Štábl. Dodatek ke smlouvě má mít tři části. Ta stěžejní obnáší rozklad financování – od příštího roku bude dopravní podnik platit jen polovinu splátek, zhruba 1,1 miliardy ročně. Škodovka druhou polovinu rozloží na léta 2018 až 2022, navíc převezme náklady financování. Pravděpodobně se bude opět angažovat Česká spořitelna. Podrobnosti se ale ještě dolaďují.


Celý článek najdete v dnešním vydání týdeníku Euro


Čtěte také:

DPP od Škody Transportation zřejmě odebere méně tramvají

Škodovka dodávky tramvají pro Prahu nesníží, jen rozloží splátky

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít