Praha splatí tramvaje později. Musí ale odebrat všechny, jež objednala

05. května 2014, 06:51 - Hana Boříková
05. května 2014, 06:51

Až dvě miliardy korun má Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) ušetřit dodatek ke sporné smlouvě na 250 tramvají se Škodou Transportation, jehož uzavření spěje do finále.

Nadšení z toho, že DPP nemusí kvůli mnohamiliardovému závazku zdražit jízdné nebo skončit v insolvenci, však poněkud kalí skutečnost, že avizovaná úspora konečnou cenu vlastně vůbec nesrazí. Hlavního cíle vyjednávání – snížení objemu dodávky poruchových souprav za více než devatenáct miliard – se totiž dosáhnout nepodařilo.

Důvod k oslavě tak kromě plzeňské Škodovky mají hlavně soukromí arbitři Radek Šnábl a Filip Rybín, které si dopravní podnik najal. „Odměna činí přibližně 0,8 až čtyři procenta z uspořené částky v závislosti na tom, ve které konkrétní oblasti bude úspora realizována,“ uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl s tím, že provize je zastropována částkou v jednotkách milionů korun. Podle zákona o veřejných zakázkách to může být nanejvýš deset milionů.

Šnábl – známý jako „Kalouskův arbitrážní dobrman“ – a zástupce zbrojních firem Rybín, kterého média označila za „nájezdníka“ v případě podivného konkurzu OP Prostějov, se v minulosti již profesionálně setkali. Bylo to v arbitrážích proti státu, kdy ještě stáli na opačných stranách. Oba shodně tvrdí, že zakázka pro DPP je pro ně spíše otázkou prestiže než finanční odměny. Prý ani netuší, jak vysoká nakonec bude.

Konečná dohoda by měla být stvrzena nejspíš v květnu, potvrdil mluvčí DPP Štábl. Dodatek ke smlouvě má mít tři části. Ta stěžejní obnáší rozklad financování – od příštího roku bude dopravní podnik platit jen polovinu splátek, zhruba 1,1 miliardy ročně. Škodovka druhou polovinu rozloží na léta 2018 až 2022, navíc převezme náklady financování. Pravděpodobně se bude opět angažovat Česká spořitelna. Podrobnosti se ale ještě dolaďují.


Celý článek najdete v dnešním vydání týdeníku Euro


Čtěte také:

DPP od Škody Transportation zřejmě odebere méně tramvají

Škodovka dodávky tramvají pro Prahu nesníží, jen rozloží splátky

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít