Ostružiny bez chuti a zápachu

11. února 2013, 00:00 - (yak)
11. února 2013, 00:00

BlackBerry Očekávané znovuzrození, během něhož se 30. ledna kanadský výrobce chytrých telefonů Research In Motion přejmenoval na BlackBerry, nemá tak sladkou příchuť, jak si vedení firmy slibovalo. Už pod novou značkou se postupně začal na trhy dostávat BlackBerry Z10 s dotykovou obrazovkou, a například Britové chytrý telefon příliš nadšeně nepřijali.

„Bílá varianta je už vyprodaná, u černé se jen obtížně doplňují zásoby. Je to velmi povzbudivé,“ hlásil do světa šéf BlackBerry Thorsten Heins. Asi se ale přepočítal. Podle průzkumu britských médií je přístrojů v obchodech dost. Včetně sítě Phones 4U, která má v Británii exkluzivitu na prodej bílé Z10.

Vzhledem k tomu, že rozhovor Heins poskytl pro americkou agenturu AP, zřejmě ho čeká vysvětlování, jestli nechtěl uměle povzbudit poptávku. Na trh v USA přijde totiž nová Z10 až v polovině března.

Možná i kvůli podobným přehmatům hodnota akcií pod značkou BBRY roste jen zvolna. Od přelomového 30. ledna vzrostla o 2,5 procenta na něco přes 16 dolarů za akcii. Sice tím nepřekonala nadšené očekávání burzy, ale pořád jsou na tom akcie firmy o 35 procent lépe než na začátku roku. Nyní záleží na tom, jak proběhne vstup Z10 na další trhy a zda úspěch sklidí telefon BlackBerry Q10 s klávesnicí Qwerty zaměřený na tradiční fanoušky.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče