Opravdu kyselé prozření

Blahoslav Hruška, Euro 24. března 2014, 12:00
24. března 2014, 12:00

Když herec ústeckého Činoherního studia Jiří Maryško před dvěma týdny na schodech vlepil facku radnímu Janu Eichlerovi, použili na něj dva přítomní policisté chvaty a hmaty a skončil v klepetech na zemi. V září 2011 políčkoval v Kyselce i generální ředitel Mattoni Alessandro Pasquale, policisté mu ale udělali garde a ještě se napadenému pochechtávali.

Proč je dobré si to připomínat? Třeba proto, že zítra se Václav Klaus a jiné celebrity zúčastní slavnostního otevření zrekonstruovaného domu Stallburg v Kyselce, někdejších výstavních lázní, které ještě v domě, kdy Pasquale rozdával facky, čelily totální zkáze.

Dnes je vše jinak – Karlovarské minerální vody změnily strategii, nehrají si na mrtvého brouka a snaží se svět kolem sebe přesvědčit, že jim jde hlavně o památky. Takže až se Klaus a pozvaní prominenti budou rozplývat nad tím, jak soukromý kapitál bezvadně pečuje o kulturní dědictví, připomeňme, že zrovna Stallburg byl léta domem hrůzy a Karlovarské minerální vody zde pronajímaly byty „nedůstojné lidského žití“.

To není nářek nějakého ukřivděného aktivisty, ale citát z loňského rozsudku Městského soudu v Praze, který se točil právě kolem kyselské facky.

Václav Klaus ale nic z toho jistě slyšet nelze. Již jen proto, že by musel neziskovým organizacím a nejrůznějším občanským aktivistům přiznat, že jejich soustavný tlak nakonec přeci jen pomohl dobré věci. Právě v Kyselce by to bylo opravdu kyselé prozření minerálkového lobbisty.


Od autora se dočtete více zde:

Marx na Krymu

Každý svého Ukrajince

Drdol jako kýč


Musíte si přečíst

Verizon dá 4,8 miliardy dolarů za jádro Yahoo

Střelec z Mnichova útok dlouho plánoval

Miroslav Zámečník: o věcech a lidech

O nějaké linky holt přijdeme, říká Pavel Krtek z ČD

Triky se spotřebou aneb Hlavně že to máte na papíru

Ekonomický expert jako Kassandra

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa