Okurka neexistuje

24. srpna 2015, 00:00 - MICHAL PŮR
24. srpna 2015, 00:00

MEDIOKRACIE Doba, kdy si novináři mohli během prázdnin dát nohy na stůl, je dávno pryč. Média čekají další změny

Okurková sezona už pár let v médiích prakticky neexistuje, což platí nejen o zpravodajství, ale i o dění v samotných redakcích. Letos se to týká především vydavatelství Vltava-Labe-Press (VLP), jehož novým majitelem je skupina Penta, což jste se na těchto stránkách mohli dočíst už dávno.

Za pozornost však stojí především personální změny. V čele vydavatelství stanuly známé figury – dosavadní šéf vydavatelství Tablet Media Michal Klíma a mediální harcovník Roman Gallo, který v uplynulých letech působil na Blízkém východě. V minulosti vedl PPF Media, kde neuspěl s projektem Naše adresa, přičemž v rámci Kellnerovy skupiny si vysloužil přezdívku Megaroman. PPF totiž mediální projekt nevyšel vůbec levně.

Klímův příchod do VLP je také velmi jednoduchý.

Penta podle klepů, které kolují Prahou, co nevidět spolkne i Tablet Media a příchod jejich šéfa je tak poměrně logický. Dá se čekat, že bez funkce nezůstane ani šéfredaktorka Dotyku Eva Hanáková. Ta by mohla ve vydavatelství vést lifestylové tituly, tedy Astrosat Media.

Změny se ovšem připravují i na TV Barrandov Jaromíra Soukupa. Ten se údajně již na konci srpna či na začátku září chystá rozjet další televizní kanál, tentokrát by mělo jít o konkurenci „hudební“ televizi Šlágr. Těžko říct, jak se bude jmenovat, ale nabízí se jednoduché Barrandov Muzika. Barrandov si však o pozornost řekl během prázdnin i svojí programovou skladbou a především pak výrazným úspěchem, o nějž se postaral seriál Soudkyně Barbara.

Je to v podstatě český remake slovenské série, ale to je úplně jedno. Barbaře se podařilo dosáhnout 17procentního podílu sledovanosti, což je nějakých 220 tisíc diváků. To je v 17.00 hodin, kdy jednotlivé díly běží, opravdu hodně a je vidět, že Barrandov dokázal využít chabé nabídky TV Nova, která prázdniny programově úplně vypouští.

A abych nezapomněl: zase se mluví o prodeji TV Prima Andreji Babišovi. Prý s tím souvisí i červencový odchod šéfa programového vývoje Miloše Zahradníka. Nicméně… Nevěřte tomu. Spolupráce Mafry s Primou je tak úzká, že není třeba nic kupovat. Podívejte se do Magazínu MF Dnes, který je plný hvězdiček z Primy, a věřte, že jeho šéf to dobrovolně nedělá.

Na přílišný klid se nelze stěžovat ani ve filmové produkci, která má k médiím samozřejmě velmi blízko. Zatímco režisér Filip Renč má za sebou první zkušební promítání nového filmu Lída Baarová, extravagantní producent a muž mnoha dalších činností Zdeněk Kubík (jeho život poměrně věrně zachycuje film Czech Made Man, kde si Kubíka zahrál Jan Budař) se podle mých zdrojů z projektu stáhl. Mohou za to vyhrocené spory v produkční společnosti NoGup. V jejím čele stanul osmnáctiletý mladík, který podle všeho kryje nového skutečného majitele. Situaci v agentuře NoGup si ale necháme na větší materiál.

Zase se mluví o prodeji TV Prima Andreji Babišovi. Prý s tím souvisí i červencový odchod šéfa programového vývoje Miloše Zahradníka.

O autorovi| pur@mf.cz

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít