Není eShop jako eShop…

20. října 2014, 00:00 - Ondřej Půr
20. října 2014, 00:00

T-Mobile má nyní širší možnost získávat nové zákazníky a online prodávat své produkty a služby

Přestože původnímu eShopu nebylo co vytknout a zákazníci ho s oblibou používali, přišel do společnosti Ness Technologies požadavek připravit pro T-Mobile Czech Republic nové, moderní online řešení pro prodej mobilních služeb a zařízení jednak webovým kanálem a také prostřednictvím operátorů infolinek. Přestože kamenné prodejny a kontaktní centra mobilních operátorů bývají na těch nejlepších místech a snaží se na zákazníky působit tím nejlepším dojmem, vývoj stále více nahrává digitálním obchodním kanálům. eShop zákazníkům mobilního operátora umožňuje objednávat služby a zařízení bez nutnosti osobní návštěvy prodejny. Proto jsme s našimi odborníky připravili inovativní řešení, které společnosti T-Mobile pomáhá uskutečňovat obchodní cíle, zejména v oblasti online prodeje.

Projekt Ness realizoval formou kompletní dodávky systému, která zahrnovala celý proces vývoje včetně analýzy, architektury, implementace, testování a podpory. Odborníci Ness se i nadále podílejí na rozvoji systému.

Mobilní operátor měl vizi online prodejního systému, který umožní zákazníkům snadno, rychle a přesně se zorientovat v nabídce služeb a produktů T-Mobilu a umožní jim objednávat tyto služby z pohodlí domova nebo kanceláře.

Znát zákazníka je vždycky výhoda Úspěšný eShop musí v maximální míře plnit požadavky rychle se rozvíjejícího trhu telekomunikačních technologií a odpovídat trendům moderního digitálního obchodního kanálu. A to nejen v zákaznické přívětivosti, ale především ve využívání obchodní zkušenosti, zákaznických dat a přizpůsobení nabídky přáním a zvyklostem konkrétního zákazníka.

Moderní technologie totiž přinášejí velké možnosti poznat svého zákazníka a vlastně se tak v něčem vrátit do starých zlatých časů první republiky, kdy malí obchodníci dobře znali zákazníky ze svého okolí a věděli tak, co jim nabídnout.

Kdo rychle dává… Hlavním obchodním cílem projektu bylo posílení prodeje produktů a služeb společnosti T-Mobile prostřednictvím online kanálů a usnadnění nákupu pro zákazníky. Požadavky na nový systém reflektovaly situaci na trhu, kde se nabídka mobilních služeb neustálé rozrůstá, vylepšuje a mění v čase.

A operátor potřebuje flexibilně reagovat a mít možnost rychlého uvedení nových produktů na trh.

Celé řešení online prodeje je rozděleno do několika hlavních částí: • webový kanál – aplikace integrovaná do portálu umožňuje přímé objednání služeb zákazníkem • kanál pro operátory infolinek – aplikace s funkcemi pro zprostředkované objednání produktů operátorem infolinky • kanál pro externí prodejní partnery – aplikace pro objednání produktů zprostředkovaně, externími prodejními partnery • T-Outlet – online řešení pro prodej outletových produktů • EOS – online řešení pro velkoobchodní prodej (dobíjecí kupony, POS materiály apod.) Odborníci Ness Technologies řešení vybudovali na platformách Oracle ATG Web Commerce a Broadleaf Commerce, které plně integrovali s ostatními systémy. Využili také toho, že se společností T-Mobile spolupracují už řadu let a díky tomu mají velmi dobrou znalost prostředí i obchodních procesů.

„Ve velmi krátké době se nám podařilo připravit pro naše zákazníky novou eCommerce aplikaci, kde si dokážou jednoduše objednat služby T-Mobilu z pohodlí svého domova. Konzultanti z Ness Technologies během dodávky prokázali výbornou znalost eCommerce technologií. Díky svému know-how a zkušenostem v této oblasti jsou nejen spolehlivým dodavatelem, ale i dlouhodobým business partnerem. Stálý tým, který v T-Mobilu působí, dokáže vždy pružně reagovat na naše požadavky a díky zkušenostem i pohledu zvenčí přispívá k úspěšnému provozu našeho online kanálu,“ říká Radek Frank, Vice President of eBusiness Management, T-Mobile Czech Republic.

Ness Technologies už v minulosti pro tohoto operátora mimo jiné připravil tiskové řešení, které umožnilo T-Mobilu stát se prvním mobilním operátorem v ČR, který nabídl svým zákazníkům barevnou fakturu s možnostmi reklamních sdělení a akčních nabídek jak v tištěné, tak elektronické podobě.

co Získali zákazníci i operátor… • Jednotný samoobslužný online kanál pro zákazníky všech segmentů, infolinky, externí prodejce i dealery • V rámci business administrace může pracovník operátora pružně reagovat na aktuální potřeby prodeje a prezentace – měnit a zavádět produkty, nastavovat posloupnosti kroků nákupních cest, upravovat obsah prezentace produktů, vytvářet personalizované nabídky pro vybrané skupiny zákazníků apod.

• Integrace na backend systémy, umožňující

plně automatické zpracování objednávek • Nabídka eShopu je plně integrovaná s centrálním produktovým katalogem • Správa obsahu je plně integrovaná s centrálním řešením content managementu l •

Za rok 2013 tvořil eCommerce 2,2 % HDP evropských zemí a do roku 2020 se tento podíl podle studie Evropské unie více než zdvojnásobí. Počet eShopů v Evropě ročně roste o 15–20 %. Za rok 2013 v B2C bylo zákazníkům eShopů odesláno 3,7 miliardy balíků. V České republice za rok 2013 vzrostl prodej přes eCommerce o 19 % a dosáhl obratu 2,1 miliardy eur.

O autorovi| Ondřej Půr, Senior Project Manager, Ness Technologies

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče