Není eShop jako eShop…

20. října 2014, 00:00 - Ondřej Půr
20. října 2014, 00:00

T-Mobile má nyní širší možnost získávat nové zákazníky a online prodávat své produkty a služby

Přestože původnímu eShopu nebylo co vytknout a zákazníci ho s oblibou používali, přišel do společnosti Ness Technologies požadavek připravit pro T-Mobile Czech Republic nové, moderní online řešení pro prodej mobilních služeb a zařízení jednak webovým kanálem a také prostřednictvím operátorů infolinek. Přestože kamenné prodejny a kontaktní centra mobilních operátorů bývají na těch nejlepších místech a snaží se na zákazníky působit tím nejlepším dojmem, vývoj stále více nahrává digitálním obchodním kanálům. eShop zákazníkům mobilního operátora umožňuje objednávat služby a zařízení bez nutnosti osobní návštěvy prodejny. Proto jsme s našimi odborníky připravili inovativní řešení, které společnosti T-Mobile pomáhá uskutečňovat obchodní cíle, zejména v oblasti online prodeje.

Projekt Ness realizoval formou kompletní dodávky systému, která zahrnovala celý proces vývoje včetně analýzy, architektury, implementace, testování a podpory. Odborníci Ness se i nadále podílejí na rozvoji systému.

Mobilní operátor měl vizi online prodejního systému, který umožní zákazníkům snadno, rychle a přesně se zorientovat v nabídce služeb a produktů T-Mobilu a umožní jim objednávat tyto služby z pohodlí domova nebo kanceláře.

Znát zákazníka je vždycky výhoda Úspěšný eShop musí v maximální míře plnit požadavky rychle se rozvíjejícího trhu telekomunikačních technologií a odpovídat trendům moderního digitálního obchodního kanálu. A to nejen v zákaznické přívětivosti, ale především ve využívání obchodní zkušenosti, zákaznických dat a přizpůsobení nabídky přáním a zvyklostem konkrétního zákazníka.

Moderní technologie totiž přinášejí velké možnosti poznat svého zákazníka a vlastně se tak v něčem vrátit do starých zlatých časů první republiky, kdy malí obchodníci dobře znali zákazníky ze svého okolí a věděli tak, co jim nabídnout.

Kdo rychle dává… Hlavním obchodním cílem projektu bylo posílení prodeje produktů a služeb společnosti T-Mobile prostřednictvím online kanálů a usnadnění nákupu pro zákazníky. Požadavky na nový systém reflektovaly situaci na trhu, kde se nabídka mobilních služeb neustálé rozrůstá, vylepšuje a mění v čase.

A operátor potřebuje flexibilně reagovat a mít možnost rychlého uvedení nových produktů na trh.

Celé řešení online prodeje je rozděleno do několika hlavních částí: • webový kanál – aplikace integrovaná do portálu umožňuje přímé objednání služeb zákazníkem • kanál pro operátory infolinek – aplikace s funkcemi pro zprostředkované objednání produktů operátorem infolinky • kanál pro externí prodejní partnery – aplikace pro objednání produktů zprostředkovaně, externími prodejními partnery • T-Outlet – online řešení pro prodej outletových produktů • EOS – online řešení pro velkoobchodní prodej (dobíjecí kupony, POS materiály apod.) Odborníci Ness Technologies řešení vybudovali na platformách Oracle ATG Web Commerce a Broadleaf Commerce, které plně integrovali s ostatními systémy. Využili také toho, že se společností T-Mobile spolupracují už řadu let a díky tomu mají velmi dobrou znalost prostředí i obchodních procesů.

„Ve velmi krátké době se nám podařilo připravit pro naše zákazníky novou eCommerce aplikaci, kde si dokážou jednoduše objednat služby T-Mobilu z pohodlí svého domova. Konzultanti z Ness Technologies během dodávky prokázali výbornou znalost eCommerce technologií. Díky svému know-how a zkušenostem v této oblasti jsou nejen spolehlivým dodavatelem, ale i dlouhodobým business partnerem. Stálý tým, který v T-Mobilu působí, dokáže vždy pružně reagovat na naše požadavky a díky zkušenostem i pohledu zvenčí přispívá k úspěšnému provozu našeho online kanálu,“ říká Radek Frank, Vice President of eBusiness Management, T-Mobile Czech Republic.

Ness Technologies už v minulosti pro tohoto operátora mimo jiné připravil tiskové řešení, které umožnilo T-Mobilu stát se prvním mobilním operátorem v ČR, který nabídl svým zákazníkům barevnou fakturu s možnostmi reklamních sdělení a akčních nabídek jak v tištěné, tak elektronické podobě.

co Získali zákazníci i operátor… • Jednotný samoobslužný online kanál pro zákazníky všech segmentů, infolinky, externí prodejce i dealery • V rámci business administrace může pracovník operátora pružně reagovat na aktuální potřeby prodeje a prezentace – měnit a zavádět produkty, nastavovat posloupnosti kroků nákupních cest, upravovat obsah prezentace produktů, vytvářet personalizované nabídky pro vybrané skupiny zákazníků apod.

• Integrace na backend systémy, umožňující

plně automatické zpracování objednávek • Nabídka eShopu je plně integrovaná s centrálním produktovým katalogem • Správa obsahu je plně integrovaná s centrálním řešením content managementu l •

Za rok 2013 tvořil eCommerce 2,2 % HDP evropských zemí a do roku 2020 se tento podíl podle studie Evropské unie více než zdvojnásobí. Počet eShopů v Evropě ročně roste o 15–20 %. Za rok 2013 v B2C bylo zákazníkům eShopů odesláno 3,7 miliardy balíků. V České republice za rok 2013 vzrostl prodej přes eCommerce o 19 % a dosáhl obratu 2,1 miliardy eur.

O autorovi| Ondřej Půr, Senior Project Manager, Ness Technologies

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít