Nejsou ředitelé

23. září 2013, 11:00 -
23. září 2013, 11:00

PALUBNÍ DENÍK Platí to zejména u práce, při níž lze snadno přijít k úrazu. Nejrizikovější profesí jsou v současnosti vysoké funkce kolem významných pražských investic. A tak, přestože se už hezkých pár týdnů mluví o opětovné výměně v čele Dopravního podniku hlavního města Prahy, Milan Křístek sedí v křesle dál a patrně ještě nějaký čas bude. Poslední pokus o odvolání se měl odehrát minulý týden, ale nakonec z něj sešlo.

Křístkovo křeslo bude nyní pěkně rozpálené kvůli malérům s vícepracemi na dostavbě trasy metra A, u nichž Křístek nebyl a které způsobil, jak už je u pražských staveb zvykem, jejich organizátor, inženýrská ? rma IDS zadáváním prací nad povolený rámec bez výběrového řízení. Tohle se řešilo i v případě tunelu Blanka, kde uvízlo dodavatelům, zejména Metrostavu, několik set milionů korun, které se nakonec proplácely za okolností, které jsou nyní předmětem policejního šetření.

V případě metra je situace o to komplikovanější, že stavbu spolufinancuje Evropská unie a jakákoli kreativita při řešení chybiček ve veřejných zakázkách naráží na tvrdé kontrolní mechanismy. Jak dlouho ale ještě chtějí pražští radní narážet na kreativitu IDS, není jasné.

KUKAČČÍ BEZPEČÁK Boje v prezidentské straně SPOZ jsou viditelné již několik dní. Nicméně jejich poměrně zajímavá část se odehrává i v zákulisí. Jak zjistil Palubní deník, jisté pozdvižení vyvolalo jmenování nového šéfa bezpečnosti Českých drah Petra Vincenze, bývalého elitního policisty a blízkého přítele vrchní státní zástupkyně Lenky Bradáčové.

Nelibost projevovali údajně jak ministr dopravy, tak významní představitelé jediné současné vládní strany SPOZ. A Dalibor Zelený, který o Vincenzovi rozhodl, se velmi podivoval, protože chtěl pro stranu vždy jen to nejlepší, a tak při výběru bezpečnostního šéfa dal na dobrou radu Mirka Šloufa. Asi by mu někdo měl pořídit lepší kompas.

PRAŽSKÝ PITEKANTROP Palubní deník se rozhodl udělit zbrusu novou cenu Pražský pitekantrop pražskému magistrátu za nápad uzavřít předminulou sobotu klíčovou dopravní tepnu v Praze a udělat ze Smetanova nábřeží občerstvovací zónu s lehátky. I v sobotu, kdy je provoz v Praze opravdu minimální, se tak podařilo udělat z Újezdu a Malé Strany, kudy vede jediná objízdná trasa, parkoviště pomalu poskakujících automobilů, mezi nimiž kličkovali vyděšení turisté. Blahopřejeme a věříme v úspěšné opakování.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít