Nejsou ředitelé

23. září 2013, 11:00 -
23. září 2013, 11:00

PALUBNÍ DENÍK Platí to zejména u práce, při níž lze snadno přijít k úrazu. Nejrizikovější profesí jsou v současnosti vysoké funkce kolem významných pražských investic. A tak, přestože se už hezkých pár týdnů mluví o opětovné výměně v čele Dopravního podniku hlavního města Prahy, Milan Křístek sedí v křesle dál a patrně ještě nějaký čas bude. Poslední pokus o odvolání se měl odehrát minulý týden, ale nakonec z něj sešlo.

Křístkovo křeslo bude nyní pěkně rozpálené kvůli malérům s vícepracemi na dostavbě trasy metra A, u nichž Křístek nebyl a které způsobil, jak už je u pražských staveb zvykem, jejich organizátor, inženýrská ? rma IDS zadáváním prací nad povolený rámec bez výběrového řízení. Tohle se řešilo i v případě tunelu Blanka, kde uvízlo dodavatelům, zejména Metrostavu, několik set milionů korun, které se nakonec proplácely za okolností, které jsou nyní předmětem policejního šetření.

V případě metra je situace o to komplikovanější, že stavbu spolufinancuje Evropská unie a jakákoli kreativita při řešení chybiček ve veřejných zakázkách naráží na tvrdé kontrolní mechanismy. Jak dlouho ale ještě chtějí pražští radní narážet na kreativitu IDS, není jasné.

KUKAČČÍ BEZPEČÁK Boje v prezidentské straně SPOZ jsou viditelné již několik dní. Nicméně jejich poměrně zajímavá část se odehrává i v zákulisí. Jak zjistil Palubní deník, jisté pozdvižení vyvolalo jmenování nového šéfa bezpečnosti Českých drah Petra Vincenze, bývalého elitního policisty a blízkého přítele vrchní státní zástupkyně Lenky Bradáčové.

Nelibost projevovali údajně jak ministr dopravy, tak významní představitelé jediné současné vládní strany SPOZ. A Dalibor Zelený, který o Vincenzovi rozhodl, se velmi podivoval, protože chtěl pro stranu vždy jen to nejlepší, a tak při výběru bezpečnostního šéfa dal na dobrou radu Mirka Šloufa. Asi by mu někdo měl pořídit lepší kompas.

PRAŽSKÝ PITEKANTROP Palubní deník se rozhodl udělit zbrusu novou cenu Pražský pitekantrop pražskému magistrátu za nápad uzavřít předminulou sobotu klíčovou dopravní tepnu v Praze a udělat ze Smetanova nábřeží občerstvovací zónu s lehátky. I v sobotu, kdy je provoz v Praze opravdu minimální, se tak podařilo udělat z Újezdu a Malé Strany, kudy vede jediná objízdná trasa, parkoviště pomalu poskakujících automobilů, mezi nimiž kličkovali vyděšení turisté. Blahopřejeme a věříme v úspěšné opakování.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Horko v práci? 5 tipů, jak na něj vyzrát
Aplikace na dovolenou: překladače a průvodci
Až pojedete autem k moři: 6 tipů, jak jezdit ekonomicky
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Výrobci základních desek objevili průlomové chlazení napájecích kaskád. Díky Youtuberům
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít