Nejsou ředitelé

23. září 2013, 11:00 -
23. září 2013, 11:00

PALUBNÍ DENÍK Platí to zejména u práce, při níž lze snadno přijít k úrazu. Nejrizikovější profesí jsou v současnosti vysoké funkce kolem významných pražských investic. A tak, přestože se už hezkých pár týdnů mluví o opětovné výměně v čele Dopravního podniku hlavního města Prahy, Milan Křístek sedí v křesle dál a patrně ještě nějaký čas bude. Poslední pokus o odvolání se měl odehrát minulý týden, ale nakonec z něj sešlo.

Křístkovo křeslo bude nyní pěkně rozpálené kvůli malérům s vícepracemi na dostavbě trasy metra A, u nichž Křístek nebyl a které způsobil, jak už je u pražských staveb zvykem, jejich organizátor, inženýrská ? rma IDS zadáváním prací nad povolený rámec bez výběrového řízení. Tohle se řešilo i v případě tunelu Blanka, kde uvízlo dodavatelům, zejména Metrostavu, několik set milionů korun, které se nakonec proplácely za okolností, které jsou nyní předmětem policejního šetření.

V případě metra je situace o to komplikovanější, že stavbu spolufinancuje Evropská unie a jakákoli kreativita při řešení chybiček ve veřejných zakázkách naráží na tvrdé kontrolní mechanismy. Jak dlouho ale ještě chtějí pražští radní narážet na kreativitu IDS, není jasné.

KUKAČČÍ BEZPEČÁK Boje v prezidentské straně SPOZ jsou viditelné již několik dní. Nicméně jejich poměrně zajímavá část se odehrává i v zákulisí. Jak zjistil Palubní deník, jisté pozdvižení vyvolalo jmenování nového šéfa bezpečnosti Českých drah Petra Vincenze, bývalého elitního policisty a blízkého přítele vrchní státní zástupkyně Lenky Bradáčové.

Nelibost projevovali údajně jak ministr dopravy, tak významní představitelé jediné současné vládní strany SPOZ. A Dalibor Zelený, který o Vincenzovi rozhodl, se velmi podivoval, protože chtěl pro stranu vždy jen to nejlepší, a tak při výběru bezpečnostního šéfa dal na dobrou radu Mirka Šloufa. Asi by mu někdo měl pořídit lepší kompas.

PRAŽSKÝ PITEKANTROP Palubní deník se rozhodl udělit zbrusu novou cenu Pražský pitekantrop pražskému magistrátu za nápad uzavřít předminulou sobotu klíčovou dopravní tepnu v Praze a udělat ze Smetanova nábřeží občerstvovací zónu s lehátky. I v sobotu, kdy je provoz v Praze opravdu minimální, se tak podařilo udělat z Újezdu a Malé Strany, kudy vede jediná objízdná trasa, parkoviště pomalu poskakujících automobilů, mezi nimiž kličkovali vyděšení turisté. Blahopřejeme a věříme v úspěšné opakování.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historická akvizice v oblasti GPU na obzoru. Firma vyvíjející grafiky PowerVR je na prodej
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít