Nejsme obchodníci s teplou vodou

08. prosince 2014, 00:00 - (red)
08. prosince 2014, 00:00

Pojistný makléř se pro svého klienta stává spíše partnerem než pouhým dodavatelem služby, říká broker divize International makléřské firmy Respect

V rámci naší sítě UNiBA jsme klientům schopni zajistit stoprocentní pojistnětechnické služby lokálně etablovanými partnery po celém světě,“ říká Tomáš Micka, broker divize International česko-slovenské pojišťovací makléřské společnost Respect, která se zaměřuje na pojištění velkých industriálních a komerčních rizik.

Respect je zakládajícím členem mezinárodní sítě pojišťovacích makléřů UNiBA, což společnosti rozšiřuje možnosti o spolupráci se zahraničními firmami.

* Ročně zprostředkujete okolo šesti miliard korun pojistného, jak veliká část z toho se týká pojišťování zahraničních firem?

V rámci celkového objemu můžeme vycházet z podílu mezi 10 až 15 procenty, záleží na pojetí výrazu „pojišťování zahraničních firem“. Toto můžeme rozdělit na firmy se zahraničním managementem a vazbou na mateřské společnosti v zahraničí, české firmy se sídlem u nás a pobočkami po celém světě a české firmy vlastněné cizinci. Může jít buď o správu mezinárodních programů s rozvinutou strukturou pojišťované společnosti, správu jedné prodejní kanceláře v Německu a výrobní haly v Česku nebo o podporu cizího managementu řídícího firmy v Česku. Škála námi nabízených služeb v rámci mezinárodní podpory je s ohledem na partnery a různorodost pojištění po celém světě velmi pestrá.

* Jde o přeshraniční zakázky v blízkém sousedství, nebo i ve státech mimo EU?

Vzhledem k poloze naší země jsme přirozeně vázáni na Evropu, podíl středoevropských států je v celkovém objemu našeho zahraničního obchodu klíčový. Ale v rámci naší mezinárodní sítě UNiBA vedeme pojistný program svých klientů například v Asii, USA nebo v Jihoafrické republice. Naopak v rámci portfolia máme firmy, jež jsou součástí holdingů původem třeba z Norska, Kanady a Španělska.

* Jak spolupráce s nimi probíhá? Liší se nějak od pojišťování české firmy v Česku?

Obecně se spolupráce s českými subjekty a s partnery ze zahraničí nijak zásadně neliší. V zásadě se jedná o profesionály, kteří znají svůj cíl. Požadavky všech našich klientů jsou v tomto podobné, ať už jsme v pozici leading broker, nebo servicing broker – je kladen důraz na schopnost komunikovat potřebná data pravidelně, přesně a především srozumitelně, což se v mezinárodním prostředí může stát nečekanou výzvou. Ano, pojištění české firmy v Česku se podstatně liší od konstrukce například mezinárodních pojistných programů nebo zajištění odpovědnostního pojištění české společnosti mající své aktivity po celém světě.

* Máte možnost postarat se o českého klienta, který se chystá na expanzi do zahraničí?

Ano, pokud máte na mysli být součástí makléřské sítě, pak jsme schopni podpořit našeho klienta ve všech aktivitách týkajících se pojištění a bodů s tím spojených. Většinou se jedná o vyjasnění požadavků lokálních legislativ, z toho vycházejících povinností a umístění odpovídajícího pojistného krytí. Toto zajišťujeme prakticky po celém světě, včetně lokální podpory přímo v místě pojištění, ať už se jedná o Jižní Ameriku, nebo Japonsko. Nedílnou součástí těchto služeb je samozřejmě likvidace pojistných událostí, která je následně díky partnerům přímo v dané zemi klientovi ulehčena. Tímto získává spojence, který zastává jeho zájmy.

* Máte díky členství v UNiBA lepší podmínky u zahraničních pojišťoven?

Jistě, ale v tomto ohledu není naším argumentem vůči pojistitelům obchodovaný obrat v rámci makléřské sítě, nýbrž zastoupení po celém světě, osobní kontakt a znalost lokálních trhů. Jsme tak schopni v rámci jednotlivých regionů nabídnout produkty, které nejsou na trhu běžně dostupné. Aktuálně se jedná například o pojištění kybernetických rizik, které se stává stále častěji předmětem zájmu společností i v Česku a není zde běžně všemi pojistiteli nabízeno.

* Dívají se zahraniční firmy na pojišťovací makléře jinak než firmy v Česku na lokální makléře, kteří čelí nedůvěře?

V Česku je trh pojistných makléřů poměrně mladý a nemá tak hlubokou tradici jako například v Anglii, kde je pojistný broker považován za důvěrníka a spojence pojištěné společnosti, které pomáhá se orientovat na pojistném trhu. Při některých jednáních se i nadále setkáváme s tím, že jsme považováni za „obchodníky s teplou vodou“. Tento přístup se obecně mění v případě pojistné události a jejím řešení, kdy se klient seznámí konkrétně s činností pojistného makléře a jeho přidanou hodnotou v případě krizové situace. Obecně jsem názoru, že v Česku je pozice pojistného makléře hodnocena ze strany klientů rok od roku lépe a pojistný makléř se stává pro svého klienta spíše partnerem než pouhým dodavatelem služby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít