Nejsme obchodníci s teplou vodou

08. prosince 2014, 00:00 - (red)
08. prosince 2014, 00:00

Pojistný makléř se pro svého klienta stává spíše partnerem než pouhým dodavatelem služby, říká broker divize International makléřské firmy Respect

V rámci naší sítě UNiBA jsme klientům schopni zajistit stoprocentní pojistnětechnické služby lokálně etablovanými partnery po celém světě,“ říká Tomáš Micka, broker divize International česko-slovenské pojišťovací makléřské společnost Respect, která se zaměřuje na pojištění velkých industriálních a komerčních rizik.

Respect je zakládajícím členem mezinárodní sítě pojišťovacích makléřů UNiBA, což společnosti rozšiřuje možnosti o spolupráci se zahraničními firmami.

* Ročně zprostředkujete okolo šesti miliard korun pojistného, jak veliká část z toho se týká pojišťování zahraničních firem?

V rámci celkového objemu můžeme vycházet z podílu mezi 10 až 15 procenty, záleží na pojetí výrazu „pojišťování zahraničních firem“. Toto můžeme rozdělit na firmy se zahraničním managementem a vazbou na mateřské společnosti v zahraničí, české firmy se sídlem u nás a pobočkami po celém světě a české firmy vlastněné cizinci. Může jít buď o správu mezinárodních programů s rozvinutou strukturou pojišťované společnosti, správu jedné prodejní kanceláře v Německu a výrobní haly v Česku nebo o podporu cizího managementu řídícího firmy v Česku. Škála námi nabízených služeb v rámci mezinárodní podpory je s ohledem na partnery a různorodost pojištění po celém světě velmi pestrá.

* Jde o přeshraniční zakázky v blízkém sousedství, nebo i ve státech mimo EU?

Vzhledem k poloze naší země jsme přirozeně vázáni na Evropu, podíl středoevropských států je v celkovém objemu našeho zahraničního obchodu klíčový. Ale v rámci naší mezinárodní sítě UNiBA vedeme pojistný program svých klientů například v Asii, USA nebo v Jihoafrické republice. Naopak v rámci portfolia máme firmy, jež jsou součástí holdingů původem třeba z Norska, Kanady a Španělska.

* Jak spolupráce s nimi probíhá? Liší se nějak od pojišťování české firmy v Česku?

Obecně se spolupráce s českými subjekty a s partnery ze zahraničí nijak zásadně neliší. V zásadě se jedná o profesionály, kteří znají svůj cíl. Požadavky všech našich klientů jsou v tomto podobné, ať už jsme v pozici leading broker, nebo servicing broker – je kladen důraz na schopnost komunikovat potřebná data pravidelně, přesně a především srozumitelně, což se v mezinárodním prostředí může stát nečekanou výzvou. Ano, pojištění české firmy v Česku se podstatně liší od konstrukce například mezinárodních pojistných programů nebo zajištění odpovědnostního pojištění české společnosti mající své aktivity po celém světě.

* Máte možnost postarat se o českého klienta, který se chystá na expanzi do zahraničí?

Ano, pokud máte na mysli být součástí makléřské sítě, pak jsme schopni podpořit našeho klienta ve všech aktivitách týkajících se pojištění a bodů s tím spojených. Většinou se jedná o vyjasnění požadavků lokálních legislativ, z toho vycházejících povinností a umístění odpovídajícího pojistného krytí. Toto zajišťujeme prakticky po celém světě, včetně lokální podpory přímo v místě pojištění, ať už se jedná o Jižní Ameriku, nebo Japonsko. Nedílnou součástí těchto služeb je samozřejmě likvidace pojistných událostí, která je následně díky partnerům přímo v dané zemi klientovi ulehčena. Tímto získává spojence, který zastává jeho zájmy.

* Máte díky členství v UNiBA lepší podmínky u zahraničních pojišťoven?

Jistě, ale v tomto ohledu není naším argumentem vůči pojistitelům obchodovaný obrat v rámci makléřské sítě, nýbrž zastoupení po celém světě, osobní kontakt a znalost lokálních trhů. Jsme tak schopni v rámci jednotlivých regionů nabídnout produkty, které nejsou na trhu běžně dostupné. Aktuálně se jedná například o pojištění kybernetických rizik, které se stává stále častěji předmětem zájmu společností i v Česku a není zde běžně všemi pojistiteli nabízeno.

* Dívají se zahraniční firmy na pojišťovací makléře jinak než firmy v Česku na lokální makléře, kteří čelí nedůvěře?

V Česku je trh pojistných makléřů poměrně mladý a nemá tak hlubokou tradici jako například v Anglii, kde je pojistný broker považován za důvěrníka a spojence pojištěné společnosti, které pomáhá se orientovat na pojistném trhu. Při některých jednáních se i nadále setkáváme s tím, že jsme považováni za „obchodníky s teplou vodou“. Tento přístup se obecně mění v případě pojistné události a jejím řešení, kdy se klient seznámí konkrétně s činností pojistného makléře a jeho přidanou hodnotou v případě krizové situace. Obecně jsem názoru, že v Česku je pozice pojistného makléře hodnocena ze strany klientů rok od roku lépe a pojistný makléř se stává pro svého klienta spíše partnerem než pouhým dodavatelem služby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných…
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec první BMW
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít