Nejlepší headhunter je vlastní zaměstnanec

20. dubna 2015, 00:00 - (red)
20. dubna 2015, 00:00

Zaměstnance hledáme už na školách, mohou si u nás udělat i diplomovou práci

Příležitosti ke kariéře v zahraničí jsou neustále, ať se bavíme o naší evropské centrále ve Švýcarsku, nebo v jednotlivých národních trzích. Vedle toho řada kolegů včetně těch v juniorních pozicích může být zapojena do různých mezinárodních projektových týmů, říká šéfka lidských zdrojů společnosti Philip Morris Česká republika a Slovensko Tereza Valt.

* Získali jste prestižní certifikát Top Employers 2015. Co jste pro to museli udělat?

Toto ocenění získávají firmy s objektivně nejúspěšnějším nastavením pracovního prostředí. Je škoda, že v Česku se povědomí o certifikaci Top Employer teprve buduje, i když na světové úrovni je to mezi profesionály v HR vnímáno jako oborový Oscar. Konkrétně certifikát znamená, že se externí firmou do hloubky auditují všechny procesy, které se týkají zaměstnance a celkové zaměstnanecké politky, a to například nábor, kariérní rozvoj, benefity, mzdy atd. Tuzemská pobočka Philip Morris obdržela v letošním roce titul Top Employers Česká republika a zároveň jsme získali certifikaci Top Employers Europe, zastřešující všechny oceněné pobočky naší firmy napříč kontinentem.

* Váš byznys čelí obrovské regulaci. Promítá se to do zájmu lidí o práci u vás?

Regulace se dnes týká řady odvětví. Pro střední a vrcholný management je obor jako ten náš díky určitým specifikům naopak zajímavou příležitostí. Začínáme u dospělých studentů na středních odborných a vysokých školách, máme i ty, kteří mají jeden nebo dva roky po škole. Z tradičních nástrojů se nám osvědčují stáže či příležitosti zpracování závěrečných prací, a to pod vedením zkušených odborníků. Nejúspěšnější stážisty pak čeká nabídka stálého zaměstnání s vyhlídkou dalšího kariérního růstu.

* Jste mezinárodní koncern, existuje tedy šance, že se zaměstnanci dostanou na místa v zahraničí?

Od uchazečů i zaměstnanců vnímáme ohlasy, že ve společnosti Philip Morris se o mezinárodní kariéře nejen mluví, ale skutečně se děje. Příležitosti ke kariéře v zahraničí jsou neustále, ať se bavíme o naší evropské centrále ve Švýcarsku, nebo v jednotlivých národních trzích. Vedle toho řada kolegů včetně těch v juniorních pozicích může být zapojena do různých mezinárodních projektových týmů. I proto je u nás důležitá velmi dobrá znalost angličtiny, případně dalších cizích jazyků. Vycestování je u nás podstatná součást pracovního života a s tím spojené mezinárodní kariéry. Abychom naše zaměstnance motivovali k mobilitě, dokážeme jim nabídnout v nové destinaci takové prostředí, aby si vzali rodinu s sebou.

* Jak dlouho trvá, než váš zaměstnanec dostane možnost vycestovat? Funguje to na dobrovolné bázi, nebo na bázi rotace?

V daných cyklech se na úrovni managementu diskutuje o tom, v jaké pozici vybraný zaměstnanec aktuálně setrvává a zda v zájmu jeho dalšího rozvoje a růstu mu bude vhodné nabídnout přesun do zahraničí. Víme o volných pozicích v ostatních pobočkách firmy, které jsou rozmístěné prakticky po celém světě, v tomto směru jsou možnosti opravdu pestré.

* Jak dnes oslovujete potenciální talenty?

Hodně používáme externí média (například LinkedIn) a doporučení od našich zaměstnanců. V tomto si myslím, že vlastní lidé jsou těmi nejlepšími headhuntery. Vedle LinkedInu zvažujeme využítí i dalších sociálních médií. Pro Slovensko například letos připravujeme zajímavý program, který je přizpůsobený potřebám generace Y. Je interaktivní, globální a zároveň individuálně přizpůsobený. Tento program byl také úspěšně pilotován v Asii.

* O co se jedná?

V kostce se jedná o velmi atraktivní program stáží, který studentům dá možnost zapojit se do reálných projektů a vytvořit si jedinečnou síť kontaktů. Využijeme moderní sociální média a úspěšným absolventům dáme pracovní nabídku ještě před dokončením školy.

* Kolik lidí přijmete přes LinkedIn? Hodně lidí si říká, že tam jsou všichni jen proto, že by z toho někdy mohlo něco být, ale ve skutečnosti z toho nikdy nic nebude.

Když máme volná místa, která chceme obsazovat externě, využíváme všechny formy oslovení a hledání. Samozřejmě i my sbíráme profily lidí a pracujeme s nimi stejně jako klasická personální agentura. Fluktuace v naší společnosti ovšem není tak vysoká a zároveň díky kvalitnímu talent managementu obsazujeme většinu pozic interně. Pozice, které většinou nabíráme externě, jsou specializované pro výrobní závod či juniorské nebo absolventské. Je příjemné zjišťovat, že pro většinu našich kandidátů je nástup do společnosti Philip Morris začátkem jejich další kariéry. A to právě díky možnostem, které u nás dostanou.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče