Nechceme růst zadarmo

11. února 2013, 00:00 - (yak)
11. února 2013, 00:00

Slevové servery Leckteří obchodníci je mohou považovat za „kazitrhy“, serverům hromadného nakupování se přesto daří. Tři největší firmy poskytující hromadné slevy zákazníkům hlásí růsty tržeb. Nejlépe se dařilo jedničce a tuzemskému průkopníkovi této služby - Slevomatu. Během loňského roku firma zvýšila obrat o 73 procent na 758 milionů korun, tržby celé společnosti Slevomat Group dosáhly 2,35 miliardy korun.

Druhý největší slevový server Vykupto, v němž drží Slevomat podíl 40 procent, během roku 2012 tržby zdvojnásobil na 320 milionů. Třetí největší Zapakatel dosáhl tržeb 260 milionů korun, meziročně si polepšil o dvacet milionů.

Slevové servery tak dále rostou. Podle statistik portálu Slevín v Česku dosáhly celkově tržeb 2,9 miliardy korun a oproti roku 2011 si polepšily o 61 procent. Svůj byznys ale pomalu mění a díky zvyšujícímu se zájmu o zboží se čím dál více přibližují e-shopům.

„Soustředili jsme se především na rozšiřování nabídky zboží. V roce 2011 byl obrat ve zboží 41 milionů korun, v loňském roce vzrostl prodej více než pětinásobně,“ uvedl při sdělování výsledků zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr (na snímku).

Na další rozvoj se tuzemská jednička zaměřuje i letos, více klade důraz například na módu. Přesun zájmu hledačů slev od návštěv restaurací směrem ke zboží potvrzují i ostatní servery. „Dlouhodobě lze za největší taháky v naší nabídce označit značkové oblečení, módní doplňky, hodinky nebo elektroniku,“ tvrdí Tomáš Bátrla, jeden ze zakladatelů serveru Vykupto.

Obdobně to vidí i česká trojka, která jako konkurence zaznamenává sílící zájem o zájezdy a pobyty se slevou. Podle zástupců Zapakatelu, který obměnil svou manažerskou strukturu, se loni prodalo zhruba 65 tisíc poukazů na pobyty, což je meziročně o 20 tisíc více.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít