Ne, nemakáme

25. listopadu 2014, 12:00 - Petr Weikert
25. listopadu 2014, 12:00

Je to jen pár dní zpátky, kdy delegace lidí z ANO zavítala na sever Čech, aby si prohlédla zavalenou rozestavěnou dálnici D8. Šéf strany Andrej Babiš odjížděl věrný marketingové rétorice se slovy, že jeho hnutí ukáže, že s tím umí pohnout. Jenže svah se přes dálnici převalil loni v létě a více než rok s ním nikdo z resortu dopravy vedeného ANO nepohnul.

Nejde přitom o málo. Na severu Čech se začalo potichu hrát o hezkou miliardu korun, kterou bude sanace celého nestabilního území stát. K balíku se otevřela cesta nyní, kdy začínají sanační práce. A už když se k tomu chýlilo, děly se těžko pochopitelné věci. Ministr dopravy Antonín Prachař chtěl třeba po kraji vyhlásit stav nebezpečí, aby práce mohly začít hned (a bez výběrového řízení). To už bylo více než rok po sesuvu.

Naštěstí se stala nečekaná věc, komunistický hejtman Oldřich Bubeníček se zachoval logicky a stav nebezpečí nevyhlásil. Na hromadě hlíny ho za to před novináři mimochodem Andrej Babiš vyplísnil. Prý je hejtman zdržuje, už mohli makat.

Svah za 72 milionů

Svah nyní začaly firmy konečně odstraňovat, práce vyjdou prozatím na zhruba 72 milionů korun. Sdružení firem vede Eurovia, která také poslední nedokončený úsek dálnice mezi Prahou a Saskem staví. Ministrovi dopravy v roli poradce mimochodem pomáhali lidé z firmy Arcadis, která na D8 úzce spolupracuje s kým jiným, než zase s Eurovií.

Celé to ukazuje na dvě věci. ANO není sdružení superhrdinů, ale lidí, kteří dělají totéž, co se v dopravě usadilo za Aleše Řebíčka nebo Víta Bárty. Takže jsou to politici se vším všudy, ne že ne. A druhá část jejich sloganu „nejsme politici, makáme“ padla už dávno. Někdy v době ročního výročí sesuvu na D8. Ale dejme jim ještě jednu šanci. Andrej Babiš na haldě prohlásil, že se po dálnici pojede v prosinci 2016. Vzhledem k tomu, v jakém stavu mu Antonín Prachař dopravu zanechal, je to velmi smělý plán.


Čtěte také:

Makají, ale na čem?

Babiš pokračuje v útoku na Němečka. Být z hnutí ANO, ve vládě by skončil

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít