Naší přidanou hodnotou jsou inovace

11. dubna 2016, 00:00 -
11. dubna 2016, 00:00

Česká a slovenská UNIQA pojišťovna zajišťují deset procent zisku rakouského pojišťovacího koncernu

Rakouská pojišťovací skupina UNIQA patří k významným hráčům na českém pojistném trhu. Zejména vloni se jí dařilo, zatímco tuzemský pojistný trh vzrostl o jedno procento, objem předepsaného pojištění UNIQA v Česku vzrostl o celých pět procent. „Díky tomu jsme dokázali posílit naši tržní pozici. A naší ambicí je růst i letos stejným tempem, tedy o pět až šest procent. Klíčovým předpokladem pro tento růst je být spolehlivým partnerem našim klientům, nabízet za férovou cenu širokou pojistnou ochranu a hlavně korektní likvidaci pojistných událostí,“ řekl týdeníku Euro generální ředitel společnosti UNIQA pojišťovna Martin Žáček, který zároveň řídí i společnost UNIQA na Slovensku.

* V kterých typech pojištění se vám vloni dařilo?

Rostli jsme napříč všemi segmenty – v pojištění osob, majetku, aut, ale největší nárůsty jsme měli u pojištění úrazů, odpovědnosti a nemovitostí. V tom se projevil růst české ekonomiky, respektive hypoteční boom, protože byty či domy financované hypotékou je nutné pojistit. Dobře se nám dařilo i z pohledu hospodářského výsledku, jeho výši komentovat zatím nemůžu, ale pozitivně se na něm projevila loňská absence přírodních katastrof.

* Jaké postavení má česká a slovenská UNIQA v rámci koncernu?

Mateřská UNIQA má na rakouském trhu velmi silné postavení s podílem přes dvacet procent, přitom v segmentu zdravotního pojištění drží téměř polovinu trhu. Česko a Slovensko patří k nejvýznamnějším dceřiným společnostem celé skupiny. Je to dáno tím, že české a slovenské hospodářství je stabilní a neprochází významnějšími turbulencemi jako ekonomiky některých jiných zemí střední a východní Evropy. I díky tomu česká a slovenská UNIQA přispívají k zisku celého koncernu zhruba jednou desetinou.

* V Rakousku na první pohled nabízí UNIQA více druhů pojištění než v Česku, plánujete na trh uvést nové produkty?

V tomto ohledu malinko zdání klame. Tam, kde je naše nabídka v Rakousku širší, to souvisí hlavně s odlišnou legislativou. Na našem mateřském trhu nabízíme například řadu produktů v oblasti zabezpečení na stáří, pojištění dlouhodobé a nadstandardní zdravotní péče. Tyto produkty kvůli chybějící zdravotní reformě v Česku buď chybějí zcela, nebo jsou v plenkách, a to není jen případ naší pojišťovny. Naopak v jiných ohledech máme širší nabídku pojištění než rakouská UNIQA. Například jde o pojištění volnočasových aktivit, které mohou způsobit úraz. A i v jiných ohledech někdy naši matku předbíháme, například na Slovensku jsme jako jedni z prvních ve skupině zaváděli biometrický podpis. Ale samozřejmě z Rakouska produkty a nápady přebíráme, příkladem je služba MeteoUNIQA, která prostřednictvím SMS nebo e-mailu informuje klienty o blížícím se větším výkyvu počasí, jako je lokální vichřice či krupobití.

* Kde vidíte další prostor pro růst na pojistném trhu?

Jedná se hlavně o pojištění osob. Jsme neustále vystavováni řadě rizik, které mohou mít významný dopad na naši produktivní činnost, ať už jde o úraz, nebo dokonce invaliditu. Často tak potřebujete překonat několik měsíců při výpadku příjmu, nebo pokud je následkem úrazu zmíněná invalidita, musíte nákladně upravit domácnost, aby byla bezbariérová. Dalším motorem růstu trhu je zmíněný hypoteční boom, lidé si nově nakoupené nemovitosti logicky pojišťují. Celkově však stále není v Česku pojištěna třetina nemovitostí a více než čtyřicet procent domácností. A navíc řada pojištěných klientů nemá dlouhodobě aktualizované pojistné částky, i proto zde vidím velký prostor pro další růst. Zajímavě do budoucna poroste také havarijní pojištění automobilů, protože růst ekonomiky generuje i prodeje nových aut.

* V bankovnictví probíhá i díky novým technologiím jakási revoluce, lze čekat něco takového v pojišťovnictví?

Dnes každý klient očekává přidanou hodnotu. V našem případě tou přidanou hodnotou jsou právě inovace. Důraz, jaký na ně klademe, potvrzuje i fakt, že v kategorii Pojišťovací inovátor soutěže Nejlepší pojišťovna jsme se v posledních třech letech vždy dostali s našimi produkty na medailové stupně. Z našich zásadních inovací jmenujme klientský portál myUNIQA nebo pojištění SafeLine, které zajišťuje asistenci jak při odcizení vozu, tak při nehodě. Digitalizace zpracování smluv nám umožnila výrazně zrychlit servis klientům – dnes již fungujeme jako bezpapírová firma. Podepíše-li klient smlouvu biometricky, tak do pojišťovny jde jen digitální kopie, nikdo nemusí smlouvu brát do ruky, skenovat a dále zpracovávat, smlouva přejde do systému automaticky. Technologie nám umožňují rovněž expresní zpracování jednoduchých škod. Stačí, když klient zavolá na naše call centrum, a škoda je do jednoho dne zlikvidována. Klient obdrží peníze na svůj účet obratem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít