Modely aut na zahraničních trzích

21. prosince 2015, 00:00 - Markéta Žižková
21. prosince 2015, 00:00

Společnost Abrex se představila na mezinárodních výstavách Kovové modely aut jak hračkového, tak především sběratelského charakteru vyrábí společnost Abrex už sedmnáct let. Je to sice ryze česká značka, v oblasti modelů aut a autíček je dnes ale už známá po celém světě. Povědomí o svých unikátních výrobcích firma rozšiřuje i na veletrzích. V poslední době jí k tomu dopomohly i evropské dotace z Operačního programu Podnikání a inovace zprostředkované agenturou CzechInvest. „Posilování značky a rozšiřování povědomosti o ní je jedním z předpokladů budoucích úspěšných prodejů. Především u takto relativně mladé značky je důležitá pravidelná prezentace produktů nesoucích tuto značku,“ vysvětluje jednatel společnosti Abrex Radek Bukovský.

Na základě vlastních zkušeností i komunikace se zákazníky proto firma vytipovala deset zahraničních trhů s velkým potenciálem a na tamních mezinárodních výstavách v průběhu předloňského roku představila stávající i připravované produkty. Konkrétně zamířila na specializované veletrhy jak her a hraček, tak například na výstavy zaměřené na keramiku. Svou produkci prezentovala v zemích, jako jsou Německo, Rusko, Itálie, Rakousko nebo sousední Slovensko.

Seznámení se zahraničním trhem

„Účast na tolika významných veletrzích výrazně pomáhá vytvářet povědomost o společnosti, a to především u stávajících a potenciálních partnerů,“ popisuje Bukovský. Zákazníky společnosti přitom podle něj tvoří nejen automobilky, ale hlavně specializované velkoobchody a maloobchody. „Nezřídka zařazují naše produkty do svého portfolia také obchodní řetězce,“ doplňuje Bukovský.

Účast na veletrzích pak podle něj přinesla obchodním zástupcům možnost seznámit se s trhem a jeho pravidly v dané zemi a aktivně nabídnout produkty firmy potenciálním zákazníkům. Zároveň ale měli zástupci firmy příležitost zjistit, co lidé v konkrétní zemi poptávají, a připravit tak vhodnou strategii. „Velice přínosná pro nás byla účast na veletrzích v Rusku, na trhu, který jsme do té doby neznali. U takovýchto veletrhů nedochází k okamžitému efektu, ale až rok po jeho konání se připravují obchody se zákazníky, které jsme potkali během výstavy. Tímto se zásadně liší od veletrhů konaných v Německu nebo Rakousku, kde v případě zájmu získáváme objednávky obratem,“ popisuje Bukovský.

Modely od roku 1905 až po současnost

Co se týče výběru destinací, zaměřila se firma jak na země, ve kterých je značka Abrex již známá a kde chtěla ještě posílit obchod, tak rovněž na místa, ve kterých ještě prakticky neobchodovala a kde měla možnost značku teprve představit. Široké skupině potenciálních zákazníků tak mohla prezentovat svou činnost, která se v současnosti zaměřuje na vývoj a výrobu autentických zmenšenin modelů aut spojených s českým a slovenským automobilismem. Snahou společnosti je přitom zmapování jeho historie od roku 1905 až po současnost.

Do dnešního dne se firmě podařilo vyvinout a vyrobit více než třicet typů modelů značky Škoda Auto v různých měřítkách. Díky licencím na výrobu modelů této automobilky vlastní podnik exkluzivitu na výrobu téměř 95 procent všech vyprodukovaných modelů. l •

O autorovi| Markéta Žižková, zizkova@mf.cz

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče