Manažerská ikona? Audi A6!

01. července 2013, 00:00 - Jan Müller
01. července 2013, 00:00

Je nejvýše postavenou ženou v české automobilové branži. Po úspěchu u značky Porsche má za úkol vlít krev do žil značce Audi

Když se při nedávném setkání top byznysmenů, politiků a umělců v Prague Bussines Clubu Anna Gruberová auditoriu představovala, usmála se: „Vidím, že máte dobrý vkus. Před klubem stojí jedno audi vedle druhého.“ Když se pak ujal slova houslový virtuos Jaroslav Svěcený, ukázal své vzácné francouzské housle a dodal, že on proto přijel francouzským vozem, Anna reagovala: „Taková věc se dá napravit.“

Anna Gruberová, která dosud působila jako ředitelka dovozce značky Porsche, je v čele Audi Česká republika od ledna. A v prvním půl roce už stihla udělat řadu restrukturalizačních kroků v oblasti prodeje či marketingu. Audi bylo zvyklé dlouhá léta kralovat segmentu prémiových vozů, ale nyní musí čelit náporu konkurence a právě Gruberová je člověk, na kterého spoléhá vedení importéra Porsche Česká republika (spadají pod něj kromě prodeje Audi také značky Volkswagen, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy).

* Audi jsou skvělá auta, to všichni víme. Ale co dál klientovi nabízíte, aby vám dal přednost před konkurencí?

Je to především o komplexní službě. Klient chce mít s vozem a jeho provozem co nejméně práce. Takže nabídnete nejen vůz, ale i způsob financování a k tomu servisní balíček. Pro firmy je velmi důležité, že se dva či tři roky nemusejí o vůz vůbec starat. Takže čím dál víc využíváme operativního leasingu. Nyní máme velmi zajímavý korporátní program, a když má firma ve flotile třeba dvacet vozů jiné značky z portfolia Porsche Česká republika, např. VW Passaty, může si dokoupit vozy značky Audi už s výhodou, na kterou by jinak nedosáhla.

* Kolik prodáte aut do firem a kolik soukromým osobám?

Audi je velmi oblíbené u korporátních klientů a poměr prodeje firemním zákazníkům je opravdu vysoký. Audi je zajímavé jak pro velké firemní flotily, tak pro menší firmy s jedním vozem.

* Jaké modely jsou u korporátních klientů nejoblíbenější?

Absolutní klasikou je u top managementu řada A6, včetně modelů allroad quattro. To je český fenomén. Vidíte to podle toho, že v rámci našeho regionu jsme jako Češi v prodeji tohoto modelu na předních příčkách! Ale jinak se do firemních flotil kupují i velká SUV, třeba Q5 a Q7, anebo naopak menší A3 Sportback. Zrovna nedávno jsme prodali klientovi 40 vozů A3 pro jeho obchodní zástupce.

* Proč zrovna A6 je tak populární?

Je jako tmavý oblek. Žádné výstřednosti, je prostě klasické, elegantní, spolehlivé, s nejvyspělejší technikou.

* Jaké máte zkušenosti s elektronickou knihou jízd? Chtějí od vás klienti, aby měli svá firemní auta zcela pod kontrolou?

Jsou firmy, které elektronickou knihu jízd využívají, jiné ji naopak striktně odmítají. Máme nyní novinku s názvem Audi Connect, která umožňuje v podstatě obsluhovat auto přes smartphone. Třeba vaše asistentka vám zadá z kanceláře rovnou do navigace trasu příští schůzky. Nebo vám zařídí hotely či restaurace, když někam letíte. Je to intuitivní způsob ovládání. Jak říká slogan Audi: Náskok díky technice. Vždyť i systém quattro mělo Audi už v 80. letech, kdežto naše konkurence s ním přišla až po roce 2000.

* Jak je u manažerských vozů populární „zelená barva“ čili snižování emisí atd.?

Všichni snižují CO2, Audi samozřejmě také. Pracuje se na hybridech, na elektrickém pohonu, ale to je ještě trochu hudba budoucnosti. V současné době máme v nabídce hybridní limuzínu A8, SUV Q5 a připravuje se i menší A3 e-tron. Ale, upřímně řečeno, zrovna v ČR to zatím není žádný velký trend.

* Jak se tedy vyvíjí spotřeba u manažerských aut?

Doby, kdy limuzíny jezdily za 10 až 15 litrů, jsou pryč. Dnes i velké auto s obsahem tři nebo čtyři litry dokáže jezdit za sedm až osm litrů a ty menší modely Audi jezdí za pět až šest litrů.

* Když nemluvíme o firmách, ale soukromých osobách: jak byste porovnala českého a západoevropského zákazníka Audi?

Hodně se to přibližuje. Je kategorie klientů, kteří hledají variabilní auto, které mají jak do práce, tak pro rodinu, dostanou do něj děti i lyže na dovolenou. Proto roste obliba SUV. A pak jsou klienti, kteří mají jedno auto pro rodinu a druhé pro sebe, třeba nějaké kupéčko. Milují Audi, a tak mají v rodině dvě nebo i tři auta naší značky. Jedno pro sebe, jedno pro manželku a pak třeba A1 pro dvacetiletou dceru. Takové klienty máme nejraději!

O autorovi| Jan Müller • mullerj@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít