Lék na blbou náladu

24. listopadu 2014, 00:00 - Tomáš Jeník
24. listopadu 2014, 00:00

Bentley Continental GT V8S je auto pro byznysmeny, kteří se nechtějí vozit, ale opravdu řídit

Nemá cenu si něco nalhávat – Bentley není pro každého. Ze všeho nejvíc zapadá do triptychu jachta–tryskáč–limuzína.

Tomu odpovídá provedení i cena.

Nové Bentley nejde pod pět milionů, za což si do práce pořídíte Panameru ve verzi Executive, a ještě vám zbude manželce na Boxstera nebo Caymana. A na pojistku za „conti“ si připravte tak 200 tisíc ročně.

Jenže jestliže třeba Porsche před domem říká: Mám rád sportovní auta a mám na to, Bentley křičí: Miluju styl, tradici, pohodlí, luxus a to si pište, že si to můžu dovolit. Navíc když už ty peníze máte, klidně se jimi pochlubíte a jste ochotni je vyhodit za něco, co v okamžiku koupě ztratí skoro polovinu hodnoty, je pro vás opravdu rozdíl, jestli cestou na jednání potkáte takových „přibližovadel“ dvacet, nebo žádné. A když vás těší kličkovat městem v ekvivalentu většího rodinného domu na kraji Prahy, přesně o to vám pravděpodobně jde. Jezdit v Bentley zkrátka znamená chtít a mít něco výjimečného. Minimálně v Česku.

I podle optimistických čísel od prodejce se jich ostatně u nás prodá maximálně lehce přes dvacet. A to se v Praze na Smíchově ještě zastavují přespolní.

Continental GT V8S je víc než důstojným představitelem svého druhu. Charakteristický tvar si sice drží už přes deset let, ale to by se mu dalo spíš přičíst k dobru. Bentley je skrz naskrz moderní auto, ale zároveň nositel tradiční značky, od které může futuristická vozítka čekat leda blázen. Koneckonců v pancéřovaném voze Bentley jezdí britská královna, zatímco premiér má „jenom“ Jaguar…

Co Bentley Continental V8S sluší snad ještě víc než dřevěný dekor a kůže v interiéru, je koncernový čtyřlitrový osmiválec, který se za prudší sešlápnutí plynu odvděčí nádherným barytonem a vyvolává ve vás až dětinskou radost. O euforii vaší ratolesti, která na zadním sedadle promptně objeví, že si může sama otevřít část děleného zadního okna, ani nemluvě.

A co teprve, až vyrazíte za město. Na nepříliš kvalitních cestách jsme ocenili dostatečnou světlou výšku auta a také fakt, že téměř dvouapůltunové „conti“ reaguje na plyn velmi svižně. Jen na prázdných okreskách svádí k násobení rychlostního limitu počtem pasažérů. Nemá launch control, ale při krátkém testování jsme si ověřili, že osmistupňová automatická převodovka umožňuje plynule akpohodlí. Kombinace šedé a červené kůže působí vkusně a luxusně, hlavně s příplatkovým kontrastním stehováním.

celerovat až k nejvyšším rychlostem začínajícím jedničkou. Spolehnutí je i na masivní brzdy, které rozjetý válec zkrotí na velmi malém prostoru (hodí se zejména tehdy, když se kousek před vámi vyloupne z pole traktor).

Za celou dobu nám Bentley i na poměrně rozbitých bočních cestách zatancovalo jen jednou. V tu chvíli si ovšem připadáte, jako byste za sebou táhli valník.

V zatáčkách auto skvěle sedí i ve vyšších rychlostech. Slabší je to celkem pochopitelně se spotřebou. Na uváděných 11 litrů zapomeňte.

To byste museli mít hodně lehkou nohu na plynu a téměř neustále využívat úsporného režimu, při němž se odpojí čtyři válce. Při dynamičtější jízdě, k níž auto svádí, je reálnějších spíš 15 litrů… ale kdo by to při 90litrové nádrži řešil? A jestli chcete za každou cenu chránit životní prostředí, Bentley si nekupujte, hybridy ani elektromotory do nich nemontují.

Rozpaky může paradoxně budit vnitřek vozu. Paradoxně proto, že je zvlášť s příplatkovou výbavou Mulliner Driving Specification opravdu luxusní. Když odhlédneme od pozoruhodně lacině působících řadicích pádel pod volantem, o která budete brnkat při přepínání blinkrů, je tady otázka prostoru. Vpředu problém není, zato vzadu ano. Když si středně vysoký řidič sedne trochu pohodlně, bude si nebožák na zadním sedadle za ním připadat jako v ekonomické třídě lowcostových aerolinek.

Bentley Contintental V8S je prostě dělané spíš pro radost řidiče než pro pohodlí spolucestujících. I když si nakrásně můžete dovolit platit osobního řidiče, nechte ho na příjezdové cestě leštit Maybach a za volant „conti“ si sedněte sami. Hnusná vlezlá zima ani ztráty na ruském trhu vám nebudou po pár minutách jízdy připadat tak hrozné.

Bentley Continental GT V8S

Objem motoru: 3993 cm3

Výkon/Krouticí m.: 389 kW (528 k)/680 Nm

Motor: osmiválec

Max. rychlost: 309 km/h

Zrychlení: 0–100 km/h: 4,5 s

Spotřeba mix: 11 l/100 km

Převodovka: automatická osmistupňová

Délka: 4804 mm

Hmotnost: 2295 kg

Zavazadlový prostor: 358 l

Objem nádrže: 90 l

CO2: 246 g/km

Emise: EURO 5

Cena testovaného vozu: 6 085 000 Kč

hodnocení výborné jízdní vlastnosti skvělý čtyřlitrový motor luxusní, do detailu vyladěný interiér méně prostoru na zadních sedadlech odfláknutá pádla pod volantem (marginálie)

O autorovi| Tomáš Jeník, jenikt@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít