Kupní síla českých turistů v zahraničí vzrostla

26. května 2014, 00:00 - (pez)
26. května 2014, 00:00

Koruna Za české koruny toho čeští turisté nakoupí v nejoblíbenějších destinacích v průměru o 10,5 procenta více než před deseti lety. Zatímco ještě v roce 2003 si Čech za tisícovku utracenou v zahraničí pořídil v průměru zboží či služby v hodnotě 773 korun, má dnes tisícovka hodnotu 855 korun. Nebýt oslabení koruny, především listopadové intervence České národní banky, dalo by se za českou měnu pořídit při zahraničních cestách ještě více.

Vyplývá to z propočtů analytiků banky UniCredit, kteří zkoumali vývoj kupní síly koruny ve 14 nejoblíbenějších cílových zemích tuzemských turistů a obchodních cestujících.

„Při výpočtu změny kupní síly koruny se vychází ze změny indexů spotřebitelských cen ČR a srovnávané země a z pohybu kurzu koruny vůči měně této země za dané období,“ uvedl k metodice Pavel Sobíšek, hlavní ekonom UniCredit Bank.

Rozdíly v kupní síle koruny při cestách do zkoumaných zemí jsou propastné. Zatímco v Bulharsku má tisícikoruna hodnotu téměř čtrnácti stovek, v Maďarsku dvanácti set, na opačném pólu stojí Rakousko a Francie, kde má tisícovka hodnotu jen něco přes šest set korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče