Kupní síla českých turistů v zahraničí vzrostla

26. května 2014, 00:00 - (pez)
26. května 2014, 00:00

Koruna Za české koruny toho čeští turisté nakoupí v nejoblíbenějších destinacích v průměru o 10,5 procenta více než před deseti lety. Zatímco ještě v roce 2003 si Čech za tisícovku utracenou v zahraničí pořídil v průměru zboží či služby v hodnotě 773 korun, má dnes tisícovka hodnotu 855 korun. Nebýt oslabení koruny, především listopadové intervence České národní banky, dalo by se za českou měnu pořídit při zahraničních cestách ještě více.

Vyplývá to z propočtů analytiků banky UniCredit, kteří zkoumali vývoj kupní síly koruny ve 14 nejoblíbenějších cílových zemích tuzemských turistů a obchodních cestujících.

„Při výpočtu změny kupní síly koruny se vychází ze změny indexů spotřebitelských cen ČR a srovnávané země a z pohybu kurzu koruny vůči měně této země za dané období,“ uvedl k metodice Pavel Sobíšek, hlavní ekonom UniCredit Bank.

Rozdíly v kupní síle koruny při cestách do zkoumaných zemí jsou propastné. Zatímco v Bulharsku má tisícikoruna hodnotu téměř čtrnácti stovek, v Maďarsku dvanácti set, na opačném pólu stojí Rakousko a Francie, kde má tisícovka hodnotu jen něco přes šest set korun.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít