Kšeftování s pohledávkami pro nás není

10. března 2014, 00:00 - TOMÁŠ PLHOŇ
10. března 2014, 00:00

Současná M. B. A. Empire není inkasní firma, ale společnost se zaměřením na péči o zákazníky a ochranu rizik, říká šéf české pobočky Ondřej Mišura

Označení „vymahači“ je pro ně sprosté slovo, přesto právě vymáhání pohledávek bývá pro inkasní agentury hlavní náplní jejich podnikání. Jedna z největších na českém trhu, firma M. B. A. Empire, už má špinavých přezdívek dost, a vrhá se proto na zcela nový byznys spočívající v péči o zákazníky a ochraně rizik. „Sami jsme překvapeni, kolika společnostem chybí poradenství a následná pomoc v této oblasti,“ říká Ondřej Mišura, šéf české pobočky M. B. A. Empire.

* Vaše společnost se zabývala především správou a inkasem pohledávek, teď se ale vrháte na servis péče o zákazníka a ochranu rizik. Co si pod tím máme představit?

Obecně řečeno, naše nové produkty jako geomarketing nebo segmentace domácností zefektivňují našim klientům akvizice nových zákazníků, optimalizují distribuční sítě a lépe cílí marketingové kampaně. Pokud si naše služby klient objedná, začínáme analýzou procesů jeho péče o zákazníky. Potom navrhneme možná zlepšení a následně mu pomůžeme uvést je do praxe. Samozřejmostí je péče o stávající zákazníky a udržení těch, kteří se snaží odejít. Díky detailní znalosti chování zákazníků také eliminujeme kreditní rizika, a tím zvyšujeme zisky.

* Jak se z firmy spravující pohledávky stane společnost s podobně širokým záběrem?

V našem případě se nejedná o skokovou změnu, jde o přirozený vývoj. Máme dlouholeté zkušenosti s chováním zákazníků, které jsme získávali při správě pohledávek, a ty jsme logicky využili. Zákazníkům našich klientů teď umíme prodávat nové služby, zvyšovat jejich loajalitu a zároveň snižovat náklady na jejich správu. A i v případě, že se někteří z nich dostanou do finanční tísně, je vracíme do hry. K tomu vedle potřebného know­how, vlastního softwaru a technického zázemí máme perfektně fungující tým profesionálů, od analytiků až po operátory call centra.

* Na jaké společnosti cílíte?

Našimi klienty jsou přední společnosti z finančnictví, pojišťovnictví, telefonních operátorů a dodavatelů energií. Správu klientského kmene ale můžeme zajistit v podstatě každé velké retailové firmě.

* Je o takové produkty skutečně zájem?

Obrovský. Sami jsme překvapeni, kolika společnostem chybí poradenství a následná pomoc v této oblasti. Když jdeme na první jednání, po námitce „ale my to už máme“ zpravidla rychle následuje zájem o to, co říkáme. My totiž opravdu víme, o čem je řeč.

* Chcete si udržet i byznys inkasa pohledávek? Jak velkou část vašeho podnikání by měl v budoucnu zabírat?

Správě pohledávek se budeme věnovat i nadále, protože je to nedílná součást životního cyklu zákazníka. Ale tím, že se zaměřujeme na řízení vztahů se zákazníky a řízení rizik, rozšiřujeme naši činnost směrem k okamžiku, kdy zákazník uzavírá smlouvu. A objem práce s řízením aktivních zákazníků bude logicky několikanásobně převažovat nad správou těch, kteří neplatí.

* V minulých několika letech o vaší inkasní společnosti vznikla řada reportáží kritizující její praktiky při vymáhání pohledávek. Postavila se proti vám dokonce i Exekutorská komora a Asociace inkasních agentur. Má to nějakou spojitost s tím, že se tohoto byznysu částečně vzdáváte?

Ano, v minulosti jsme byli kritizováni za inkasní postupy. Nikdy jsme ale neporušili zákon a vždy jsme jednali v zájmu a na základě mandátu klienta. To je ovšem minulost. Současná firma M. B. A. Empire není inkasní společností, ale společností se zaměřením na credit risk management a customer relationship management, jehož součástí je i správa retailových pohledávek našich klientů. Na inkaso se díváme jako na jednu složku našeho podnikání a přistupujeme k ní jako k poctivému byznysu s jasnými pravidly, a ne jako ke „kšeftování s pohledávkami“. Máme nastavený proces řízení reputačních rizik, který má za cíl ochranu dobrého jména našich klientů. Právě proto můžeme pracovat pro nejvýznamnější společnosti v Česku.

Správě pohledávek se budeme věnovat i nadále, protože je to nedílná součást životního cyklu zákazníka.

O autorovi| TOMÁŠ PLHOŇ plhon@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Auta
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští…
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Technologie
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Nejprodávanějším smartphonem světa je iPhone 7, nezměnil to ani Galaxy S8
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít