Klíčem je osobní přístup

31. října 2016, 00:00 -
31. října 2016, 00:00

Práce vás musí bavit, pak bude bavit i klienta pracovat s vámi Požadavky zákazníků se v zásadě nemění a jsou stejné jako před patnácti lety, říká Patrik Jedlička, majitel fullservisové reklamní agentury Brothers. „Rozdíl je v tom, jaké nástroje pro naplnění jejich představ používáme a s jakými rozpočty dnes pracujeme," dodává Jedlička.

* Jste na trhu patnáct let. Vzpomínáte na začátky?

Bylo mi 29 let a v té době jsem měl za sebou již několik let v reklamním prostředí. Začínal jsem u Dana Závorky v ProArt Production jako asistent produkce a učil se. Po několika letech působení v reklamní agentuře Publicis jsem se rozhodl to zkusit sám. Dodnes si přesně pamatuji den, kdy jsem večer sledoval dokumentární film, ve kterém jeden významný obchodník řekl následující slova: „V životě okolo vás projde řada příležitostí aje jen na vás, jak s nimi naložíte, zda je uchopíte, anebo je necháte okolo sebe proplout. Vždyť co se vám může stát? Můžete spadnout dolů, ale vždy se zvednout a jít dál. Pokud si těch příležitostí nevšimnete, už se nikdy nemusejí vrátit.“ Byl to pro mě velký a zásadní impulz jít vlastní cestou. Stalo se to v roce 2001, tedy ještě před koncem zlaté éry reklamy. V době, kdy byla velká poptávka po službách eventových agentur, když ještě nebylo tolik specializovaných firem. Měl jsem elán, zkušenosti z českého i mezinárodního prostředí. Netrvalo dlouho a získal jsem první klienty a mohl začít budovat vlastní firmu. Měl jsem velké štěstí na výběr lidí do našeho týmu a jsem dodnes hrdý na to, že ti hlavní lidé, co se mnou začali firmu budovat, jsou se mnou dodnes.

* Jsou požadavky klientů jiné než dřív?

Požadavky klientů se v zásadě nemění a jsou stejné jako před patnácti lety. Rozdíl je v tom, jaké nástroje pro naplnění jejich představ používáme a s jakými rozpočty dnes pracujeme. Vše musí být maximálně efektivní. Je podstatně větší tlak na cenu a rozpočty jsou menší než v minulosti. Více peněz se investuje do aktivit směřujících k rychlému obchodnímu zisku a méně do imagových aktivit. Svět se zrychlil a dostupnost informací a možnost velmi rychle získat srovnávací nabídky prostřednictvím internetu snížily ceny na minimum. Pozitivní však je, že mnoho klientů dokáže ohodnotit naši práci v oblasti kreativity a kvalitní produkce.

* Pracujete pro zahraniční společnosti?

Ano, jsme moc rádi, že můžeme pracovat pro mezinárodní firmy, a je to pro nás velká zkušenost vzhledem k tomu, že jsme lokální agentura. V současné době řídíme projekty pro after sales mezinárodní automobilové společnosti v regionu střední Evropa a máme na starost několik kampaní, které adaptujeme pro konkrétní trhy. Velké mezinárodní společnosti mají vysoké nároky na interní procesy pro schvalování projektů, a to jak z hlediska kreativity, tak financí. Je to někdy velmi složité především při přípravě kampaní a jejich včasném odevzdání. Na druhé straně máme možnost konfrontovat své schopnosti v oblasti kreativní s mezinárodní konkurencí. Každý takový úspěch je pro nás velkou motivací a vždy si uvědomím, že i menší česká společnost může konkurovat nadnárodním gigantům.

* Co je tedy hlavním zaměřením vaší agentury?

Naše agentura vznikla jako specializovaná eventová agentura pod názvem Production Brothers a tehdy to byla její hlavní činnost. Po nějakém čase jsme začali rozšiřovat své služby a nabízet kompletní reklamní servis pro naše klienty. Změnili jsme název společnosti na Brothers - advertising & events. Event marketing je však nadále silnou stránkou naší agentury, a proto má své oddělení, které připravuje projekty pro koncové klienty a velké reklamní agentury. Náš tým tvoří lidé s dlouholetými zkušenostmi na reklamním trhu jak v oblasti kreativity, tak ve vedení projektů.

* Aco digitální média?

Nejsme specializovanou agenturou na digitální marketing, který je dnes velmi trendy, a je jasné, že velké množství peněz směřuje od klientů do této oblasti. Pro nás je podstatný osobní přístup ke koncovému zákazníkovi, hledáme způsoby, jak se s nimi potkávat a předávat jim osobní zkušenost s produkty či službami našich klientů. K tomu využíváme všechny reklamní nástroje, tedy i digitální média.

* Jak obtížné je získat nové zákazníky?

Není obtížné sehnat nové zákazníky, pokud svoji práci děláte s nasazením a prokážete klientovi své schopnosti. Rozhodujícím faktorem pro výběr agentury není pouze cena jejích služeb, ale především efektivita kreativních myšlenek. Pokud prokážete klientovi, že vaše řešení mu přináší obchodní efekt a zároveň posiluje jeho značku, získáte tím jeho důvěru. Pokud nabízíte za přijatelné peníze kvalitní služby, máte vždy naději na úspěch.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít