Ke stomilionové ztrátě Bakalovy LBM přispěla investice do soutěže krásy

 Gallistl 10. ledna, 18:07  -  Vladan Gallistl
10. ledna, 18:07

Ženská krása něco stojí. V minulosti na to doplatila řada mužů, včetně nejvýznamnějších panovníků, magnátů a jiných velikánů. A o slušné peníze připravila rovněž finančníka Zdeňka Bakalu. Jeho skupina Luxury Brand Management (LBM), která se zabývá prodejem luxusního zboží, totiž utrpěla obrovskou ztrátu, když prodávala firmu M Marketing, provozovatele soutěže krásy Česká Miss.

Při prodeji M Marketingu do rukou společnosti Czech Event Management musela skupina LBM odúčtovat oceňovací rozdíl k investici ve výši zhruba 134 milionů korun. Jinými slovy: na prodeji provozovatele soutěže krásy prodělala Bakalova skupina zmíněnou sumu.

Celou soutěž o nejkrásnější dívku Česka totiž Bakala prodal pouze za 16,2 milionu korun, a to peníze investované do firmy nepokrylo. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Luxury Brand Management za rok 2014, která byla zveřejněna v prosinci. Na otázky týdeníku Euro týkající se hospodaření firma neodpověděla.

Miss podnikatelka

Soutěž Česká Miss založila v roce 2004 Bakalova manželka Michaela Bakalová a pořádala ji deset let. Zajímavostí je, že Bakalová (tehdy Maláčová) se v roce 1991 stala vítězkou soutěže Miss ČR, které později začala konkurovat s Českou Miss.

Spory mezi oběma soutěžemi dospěly až k soudu, u něhož se ředitel Miss ČR Miloslav Zapletal soudil s Bakalovou kvůli příliš podobnému názvu. Soudy ale daly za pravdu Bakalové. Obě soutěže krásy se nakonec v roce 2011 sloučily pod M Marketing.

Nakonec po deseti letech Bakalová svět soutěží krásy opustila, když se LBM zbavil firmy M Marketing. „Rozhodnutí o prodeji České Miss souvisí se záměrem společnosti Luxury Brand Management věnovat se především rozvoji obchodu s luxusním zbožím,“ komentovala transakci tehdejší ředitelka LBM Martina Matoušková. Nutno dodat, že se LBM zbavil dlouhodobě ztrátového podnikání.

Ztráta z prodeje M Marketingu významně přispěla k tomu, že hospodaření společnosti Luxury Brand Management skončilo v roce 2014 v obří ztrátě 315,7 milionu korun. Jde o dramatické zhoršení oproti předchozímu roku, kdy skupina dosáhla čistého zisku ve výši 135,8 milionu.

Kromě ztráty z prodeje M Marketingu se na výsledku podílelo rovněž jednorázové zaúčtování převzatých společností a vyšší tvorba opravných položek k pohledávkám. Skupině LBM navíc klesly výrazně tržby z 806,3 milionu v roce 2013 na předloňských 730,2 milionu korun. Náklady skupiny se však zvýšily.

Více se o tématu dočtete v pondělním vydání týdeníku Euro


Čtěte také:

Pavel Páral: Jak Zdeněk Bakala bouchnul dveřmi

Diamantové korunky z Česka zdobí světové miss. Jedna nyní míří do Prahy.

Mohlo by vás zajímat

 Oslavy budoucího indického premiéra Naréndra Módího v Dillí po vítězství ve volbách

Magistr hospodářského rozvoje

 Jaroslav Strnad

Jak rozpálit pec. ZŤS nabírají dech

 Fotbalisté Liverpoolu

Liverpool vydělává na fotbalových přestupech nejvíce

Váňa se na Velké pardubické radoval poosmé

Josef Váňa: Za pravdou jdu tvrdě

Praha  Čínská restaurace po sečuánsku

Sečuánská restaurace na Národní: objevování čínských provincií

Suitest před rokem spustil ostrý start aplikace a usiluje o globální patent

Český Suitest bude na Bits & Pretzels v Mnichově hledat investory

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a chci zakázat…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče