Kdo je svědek a kdo pachatel (35/2012)

03. září 2012, 00:00 - Vladimír Bystrov
03. září 2012, 00:00

Reakce

V článku se znovu recykluje několik v minulosti mnohokrát opakovaných tvrzení, z nichž většinu Tatra dávno vyvrátila. Jedním z nich je výrok o marginálním podílu českých firem na výrobě vozů ATS pro Armádu ČR. Skutečností je, že čeští dodavatelé se na vozidle podíleli nejprve ze 78,3 procenta a po vyloučení nekvalitních dodávek náprav od Pragy „jen“ 73,2 procenta. Tento pětiprocentní pokles, auditovaný a odsouhlasený ministerstvem obrany, vedl ke zvýšení offsetů ze 469 milionů na 543 milionů korun. Každou korunu z ceny nové tatry, která byla zaplacena zahraničním dodavatelům, se tak Tatra zavázala offsetovým programem kompenzovat českým firmám v budoucích zakázkách. Také údajně „šokující skutečnost“, že Tatra prý předložila do zkoušek vůz těžší, než si armáda objednala, byla ve skutečnosti důmyslnou obstrukcí ministerstva obrany za éry působení náměstka Bartáka. Ve skutečnosti Tatra odevzdala vůz, jehož hmotnost byla plně v souladu se smlouvou a jehož homologace přesně odpovídala požadavkům armády. Účelovou manipulací s pojmy spočívající v záměně celoevropsky zavedeného výkladu pojmu pohotovostní hmotnost (kodifikovaného mimo jiné i příslušnými technickými normami ČSN) za pojem hmotnosti celého vozidla (úplně zatíženého všemi nástavbami a doplňky) mohla zkušební komise konstatovat o 300 kg nižší nosnost, a požadovat tak příslušnou úpravu vozidla. l

O autorovi| Vladimír Bystrov • mluvčí Tatry

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historická akvizice v oblasti GPU na obzoru. Firma vyvíjející grafiky PowerVR je na prodej
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít