Kdo je svědek a kdo pachatel (35/2012)

03. září 2012, 00:00 - Vladimír Bystrov
03. září 2012, 00:00

Reakce

V článku se znovu recykluje několik v minulosti mnohokrát opakovaných tvrzení, z nichž většinu Tatra dávno vyvrátila. Jedním z nich je výrok o marginálním podílu českých firem na výrobě vozů ATS pro Armádu ČR. Skutečností je, že čeští dodavatelé se na vozidle podíleli nejprve ze 78,3 procenta a po vyloučení nekvalitních dodávek náprav od Pragy „jen“ 73,2 procenta. Tento pětiprocentní pokles, auditovaný a odsouhlasený ministerstvem obrany, vedl ke zvýšení offsetů ze 469 milionů na 543 milionů korun. Každou korunu z ceny nové tatry, která byla zaplacena zahraničním dodavatelům, se tak Tatra zavázala offsetovým programem kompenzovat českým firmám v budoucích zakázkách. Také údajně „šokující skutečnost“, že Tatra prý předložila do zkoušek vůz těžší, než si armáda objednala, byla ve skutečnosti důmyslnou obstrukcí ministerstva obrany za éry působení náměstka Bartáka. Ve skutečnosti Tatra odevzdala vůz, jehož hmotnost byla plně v souladu se smlouvou a jehož homologace přesně odpovídala požadavkům armády. Účelovou manipulací s pojmy spočívající v záměně celoevropsky zavedeného výkladu pojmu pohotovostní hmotnost (kodifikovaného mimo jiné i příslušnými technickými normami ČSN) za pojem hmotnosti celého vozidla (úplně zatíženého všemi nástavbami a doplňky) mohla zkušební komise konstatovat o 300 kg nižší nosnost, a požadovat tak příslušnou úpravu vozidla. l

O autorovi| Vladimír Bystrov • mluvčí Tatry

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a…
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít