Kdo je svědek a kdo pachatel (35/2012)

03. září 2012, 00:00 - Vladimír Bystrov
03. září 2012, 00:00

Reakce

V článku se znovu recykluje několik v minulosti mnohokrát opakovaných tvrzení, z nichž většinu Tatra dávno vyvrátila. Jedním z nich je výrok o marginálním podílu českých firem na výrobě vozů ATS pro Armádu ČR. Skutečností je, že čeští dodavatelé se na vozidle podíleli nejprve ze 78,3 procenta a po vyloučení nekvalitních dodávek náprav od Pragy „jen“ 73,2 procenta. Tento pětiprocentní pokles, auditovaný a odsouhlasený ministerstvem obrany, vedl ke zvýšení offsetů ze 469 milionů na 543 milionů korun. Každou korunu z ceny nové tatry, která byla zaplacena zahraničním dodavatelům, se tak Tatra zavázala offsetovým programem kompenzovat českým firmám v budoucích zakázkách. Také údajně „šokující skutečnost“, že Tatra prý předložila do zkoušek vůz těžší, než si armáda objednala, byla ve skutečnosti důmyslnou obstrukcí ministerstva obrany za éry působení náměstka Bartáka. Ve skutečnosti Tatra odevzdala vůz, jehož hmotnost byla plně v souladu se smlouvou a jehož homologace přesně odpovídala požadavkům armády. Účelovou manipulací s pojmy spočívající v záměně celoevropsky zavedeného výkladu pojmu pohotovostní hmotnost (kodifikovaného mimo jiné i příslušnými technickými normami ČSN) za pojem hmotnosti celého vozidla (úplně zatíženého všemi nástavbami a doplňky) mohla zkušební komise konstatovat o 300 kg nižší nosnost, a požadovat tak příslušnou úpravu vozidla. l

O autorovi| Vladimír Bystrov • mluvčí Tatry

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče