Kdo chce vést lidi, musí nejprve poznat sám sebe

29. srpna 2016, 00:00 -
29. srpna 2016, 00:00

V propojení psychologie, ekonomie a managementu vidíme velkou příležitost pro novou generaci manažerů

Být úspěšným manažerem neznamená mít pouze pozici a moc, ale především mít schopnosti nahlížet na věci z různých úhlů pohledu, dokázat se pohybovat v měnících se situacích a chápat druhé. Tak hovoří o mistrovství profesionálního manažera PhDr. PaedDr. Eva Ambrozová, Ph. D., vedoucí Ústavu humanitních věd na vysoké škole managementu a psychologie NEWTON College, která byla během posledních pěti let čtyřikrát vyhodnocena jako nejlepší soukromá vysoká škola v ČR.

* Na vaší škole se schází poměrně hodně směrů, které se jinde vyučují zvlášť. Je to kombinace managementu, ekonomie a psychologie. Jaká to má pozitiva, zejména pokud jde o psychologii, která je v tomto propojení poněkud netradičním oborem?

Propojení ekonomie a managementu v psychologickém rámci podporuje osobnostní potenciál našich studentů. Být profesionálním a především úspěšným manažerem nevyžaduje jen odborné znalosti ze světa byznysu. Jde především o kvalitu schopností daného člověka, jak se např. dokáže chovat k druhým lidem, jak umí číst situace, do kterých přichází dnes a denně. Důležitý je také respekt k sobě samému a k prostředí, ve kterém se pohybuje. My si toto uvědomujeme, a proto v propojení psychologie, ekonomie a managementu vidíme obrovskou příležitost pro novou generaci manažerů. Naši úspěšní absolventi jsou důkazem toho, že jdeme správnou cestou.

* Kdybyste měla teď spatra popsat filozofii výuky na NEWTON College, co byste případným uchazečům o studium řekla?

Vedeme studenty k objevování svých silných stránek, k rozvoji sebe sama a především ke kultivaci vlastního myšlení. Tím, že jsme soukromá škola, musíme studentům nabídnout víc než standardní vysokoškolské prostředí. Kromě klasické expertní výuky a aktuálních pohledů na reálné problémy z praxe jsou to především různé způsoby, jak na ně nahlížet, jak o nich přemýšlet, jak je analyzovat a jak činit finální rozhodnutí.

* Hovoříte o rozvoji sebe sama. Myslíte, že jinde na osobnostní rozvoj tolik nedbají?

Velké univerzity nemají prostor pro to, aby se studentům věnovaly individuálně. Naší největší přidanou hodnotou je, že míříme k rozvoji individuality každého jednotlivce a studentům umožňujeme, aby ze školy mohli vytěžit maximum pro svůj osobnostní růst. Vycházíme z toho, že chci-li vést lidi, musím nejdříve porozumět sám sobě. Každý může svou osobu použít jako „laboratoř“, kde má možnost objevovat, trénovat a rozvíjet svůj vlastní potenciál a své zdroje. Teprve potom je čas přemýšlet o druhých lidech.

* Údajně u vás funguje něco jako metoda zakázky na výuku. Co si pod tím můžeme představit?

Výuka není pouze lineární proces, kdy vyučující v roli experta přichází s tématem, které studentům vyloží a učí je se v něm orientovat. Pro nás je výuka něco víc. Je to projekt, na němž pracují studenti společně s vyučujícím. Jako důležitou vnímáme právě zmíněnou metodu zakázky, která umožňuje definovat studentům jejich očekávání, potřeby, významná témata a oblasti aplikace. Formulací zakázky se tak studenti aktivně zúčastňují výukového procesu pomocí svého vlastního myšlení a reflexe. Jinými slovy, student není jen pasivním konzumentem předkládaných témat, ale stává se spolutvůrcem a aktivním realizátorem celé výuky.

* Jaký vztah tedy máte se studenty? Vy i řada vašich kolegů se prý studentům věnuje také ve svém volném čase, což není zrovna běžné.

Vztah bych označila přívlastkem „partnerský, přátelský“. Naše škola si zakládá na individuálním přístupu. A já k tomu dodávám, že ten individuální přístup je oboustranný proces. V tomto vztahu vítáme a očekáváme aktivitu studenta. Student musí vědět, že se má na koho s důvěrou obrátit.

* Kdybyste měla popsat hlavní přednosti výuky na NEWTON College oproti jiným vysokým školám, co by to bylo?

Většina vysokých škol se primárně zaměřuje na rozvoj hard skills, tedy profesních a systémových dovedností. Některé školy dávají do svých programů předměty, semináře či kurzy, které se týkají rozvoje i soft skills, tedy dovedností, které jsou potřebné pro vytváření, udržování, rozvoj a řízení vztahů mezi lidmi. Na NEWTON College se snažíme jít ještě dál a rozvíjíme subtle skills. To je hledání, objevování a pilování jemných schopností, které se podílejí na procesech poznávání, rozhodování, chování a vedení lidí. Subtle skills nejsou z vnějšku úplně patrné, ale tvoří významnou přidanou hodnotu kvality jedince z hlediska jeho orientace a fungování v dané situaci.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít