Kdo chce vést lidi, musí nejprve poznat sám sebe

29. srpna 2016, 00:00 -
29. srpna 2016, 00:00

V propojení psychologie, ekonomie a managementu vidíme velkou příležitost pro novou generaci manažerů

Být úspěšným manažerem neznamená mít pouze pozici a moc, ale především mít schopnosti nahlížet na věci z různých úhlů pohledu, dokázat se pohybovat v měnících se situacích a chápat druhé. Tak hovoří o mistrovství profesionálního manažera PhDr. PaedDr. Eva Ambrozová, Ph. D., vedoucí Ústavu humanitních věd na vysoké škole managementu a psychologie NEWTON College, která byla během posledních pěti let čtyřikrát vyhodnocena jako nejlepší soukromá vysoká škola v ČR.

* Na vaší škole se schází poměrně hodně směrů, které se jinde vyučují zvlášť. Je to kombinace managementu, ekonomie a psychologie. Jaká to má pozitiva, zejména pokud jde o psychologii, která je v tomto propojení poněkud netradičním oborem?

Propojení ekonomie a managementu v psychologickém rámci podporuje osobnostní potenciál našich studentů. Být profesionálním a především úspěšným manažerem nevyžaduje jen odborné znalosti ze světa byznysu. Jde především o kvalitu schopností daného člověka, jak se např. dokáže chovat k druhým lidem, jak umí číst situace, do kterých přichází dnes a denně. Důležitý je také respekt k sobě samému a k prostředí, ve kterém se pohybuje. My si toto uvědomujeme, a proto v propojení psychologie, ekonomie a managementu vidíme obrovskou příležitost pro novou generaci manažerů. Naši úspěšní absolventi jsou důkazem toho, že jdeme správnou cestou.

* Kdybyste měla teď spatra popsat filozofii výuky na NEWTON College, co byste případným uchazečům o studium řekla?

Vedeme studenty k objevování svých silných stránek, k rozvoji sebe sama a především ke kultivaci vlastního myšlení. Tím, že jsme soukromá škola, musíme studentům nabídnout víc než standardní vysokoškolské prostředí. Kromě klasické expertní výuky a aktuálních pohledů na reálné problémy z praxe jsou to především různé způsoby, jak na ně nahlížet, jak o nich přemýšlet, jak je analyzovat a jak činit finální rozhodnutí.

* Hovoříte o rozvoji sebe sama. Myslíte, že jinde na osobnostní rozvoj tolik nedbají?

Velké univerzity nemají prostor pro to, aby se studentům věnovaly individuálně. Naší největší přidanou hodnotou je, že míříme k rozvoji individuality každého jednotlivce a studentům umožňujeme, aby ze školy mohli vytěžit maximum pro svůj osobnostní růst. Vycházíme z toho, že chci-li vést lidi, musím nejdříve porozumět sám sobě. Každý může svou osobu použít jako „laboratoř“, kde má možnost objevovat, trénovat a rozvíjet svůj vlastní potenciál a své zdroje. Teprve potom je čas přemýšlet o druhých lidech.

* Údajně u vás funguje něco jako metoda zakázky na výuku. Co si pod tím můžeme představit?

Výuka není pouze lineární proces, kdy vyučující v roli experta přichází s tématem, které studentům vyloží a učí je se v něm orientovat. Pro nás je výuka něco víc. Je to projekt, na němž pracují studenti společně s vyučujícím. Jako důležitou vnímáme právě zmíněnou metodu zakázky, která umožňuje definovat studentům jejich očekávání, potřeby, významná témata a oblasti aplikace. Formulací zakázky se tak studenti aktivně zúčastňují výukového procesu pomocí svého vlastního myšlení a reflexe. Jinými slovy, student není jen pasivním konzumentem předkládaných témat, ale stává se spolutvůrcem a aktivním realizátorem celé výuky.

* Jaký vztah tedy máte se studenty? Vy i řada vašich kolegů se prý studentům věnuje také ve svém volném čase, což není zrovna běžné.

Vztah bych označila přívlastkem „partnerský, přátelský“. Naše škola si zakládá na individuálním přístupu. A já k tomu dodávám, že ten individuální přístup je oboustranný proces. V tomto vztahu vítáme a očekáváme aktivitu studenta. Student musí vědět, že se má na koho s důvěrou obrátit.

* Kdybyste měla popsat hlavní přednosti výuky na NEWTON College oproti jiným vysokým školám, co by to bylo?

Většina vysokých škol se primárně zaměřuje na rozvoj hard skills, tedy profesních a systémových dovedností. Některé školy dávají do svých programů předměty, semináře či kurzy, které se týkají rozvoje i soft skills, tedy dovedností, které jsou potřebné pro vytváření, udržování, rozvoj a řízení vztahů mezi lidmi. Na NEWTON College se snažíme jít ještě dál a rozvíjíme subtle skills. To je hledání, objevování a pilování jemných schopností, které se podílejí na procesech poznávání, rozhodování, chování a vedení lidí. Subtle skills nejsou z vnějšku úplně patrné, ale tvoří významnou přidanou hodnotu kvality jedince z hlediska jeho orientace a fungování v dané situaci.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Technologie
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít