Jak to vidí zákazník…

26. srpna 2013, 00:00 -
26. srpna 2013, 00:00

Oslovili jsme možné zákazníky z nejrůznějších oborů podnikání a všem položili čtyři otázky. Přinášíme jejich názory, které si můžete porovnat se situací třeba ve vaší firmě a s tím, jak prospěšný by přechod na cloudovou službu mohl být pro vás

1 Máte propojené informace mezi vašimi systémy?

2 V čem spatřujete výhodu takového propojení?

3 Používáte jednotné přihlášení do všech systémů?

4 Zvažujete při výběru nových systémů možnost pořízení formou služby?

Pioneer Investments ČR Ing. Pavel Janeček, ředitel IT oddělení

1 Společnosti skupiny Pioneer Investments v ČR používají několik vzájemně propojených informačních systémů sloužících ke správě klientských aktiv. Systémy jsou vzájemně propojeny v datové vrstvě, kde dochází k maximalizaci sdílení informací mezi jednotlivými systémy.

2 Z výše uvedeného plyne, že společnosti skupiny Pioneer Investments v ČR používají hybridní řešení autorizace, což s sebou nese, jako všechno v životě, své plusy i minusy. Na kladné straně vystupuje zejména vyšší úroveň zabezpečení plynoucí z možnosti jednoznačného oddělení správců zabezpečení aplikací. Při narušení bezpečnosti v jedné vrstvě nedochází k následnému řetězení incidentu. Na straně záporů se objevuje hlavně vyšší komplexita celého prostředí, vyšší nárok na paměť jednotlivých uživatelů. Single-sign-on autorizace a autentifikace pro kritické informační systémy vyžaduje, podle mého názoru, zahrnout do řešení víceprvkové metody identifikace uživatele. To znamená ne pouze přihlašovací jméno a jakkoli silné heslo, ale rovněž i snímače biometrických údajů nebo osobních čipových karet.

3 Přihlášení do hlavních informačních systémů jsou – vzhledem k poměrně striktním bezpečnostním politikám skupiny – oddělena a využívají samostatnou správu přístupových údajů a na ně navazujících bezpečnostních rolí. Hlavní informační systémy jsou hostovány na odlišné softwarové i hardwarové platformě. Z toho plyne, že pro tyto systémy či aplikace nepoužíváme princip jednotného přihlášení single-sign-on. Jiná situace nastává u ostatních aplikací, dostupných zejména na platformě Windows. Zde se samozřejmě využívá autentizace přes doménové řadiče, popřípadě přes federativní modely přihlášení, neboť některé z globálně využívaných aplikací jsou hostovány mimo perimetr společnosti.

4 Při tvorbě nových či obnově stávajících řešení informačních systémů vždy pečlivě zvažujeme možnosti založené na modelu služby. V praxi finanční instituce je však nutno řešení posuzovat jak z pohledu technického, tak z pohledu legislativního, který s postupující regulací nabývá stále více na významu. Velmi důležitou úlohu hraje také reputace subjektu, který danou službu nabízí, a jeho ochota nést případná rizika poskytované služby.

China Tours Miloš Podpěra, ředitel cestovní kanceláře

1 V rámci firemního CRM máme samozřejmě propojené zákaznické, partnerské i prodejní databáze s účetnictvím a rozpočtováním.

Zvláštní část tvoří redakční systémy zájezdů a www stránek, které s výše uvedeným také komunikují.

2 Sdílení dat odstraňuje chybovost potenciálních duplicit. Navíc cloudové řešení umísťuje pracoviště kamkoli ve světě, kde je notebook a jen trochu slušné připojení k síti, což je při našem podnikání někdy opravdu zajímavé…

3 Přestože je naše firma kompletně v cloudu, jednotné přihlášení nám zatím „nehrozí“ a po pravdě v tuto chvíli ani není prioritou.

4 Část našich systémů již tak funguje, ostatní budeme řešit s dobíháním licencí.

SHERLOG eVito Barbora Soukupová, manažerka pro vývoj produktů a marketing

1 Aktuálně tyto systémy propojené nejsou, ale pracujeme na jejich propojení. Snažíme se o zefektivnění procesů a úsporu nákladů.

2 Výhodu vidíme především ve zjednodušení pracovních postupů lidí, kteří s těmito systémy pracují. Zefektivnění jejich práce znamená méně času stráveného administrativou, a tím pádem i finanční úsporu. Tento čas může být využit k získání nových klientů nebo vylepšování našich služeb a produktů.

3 V současné chvíli ne, nicméně po výše zmíněných úpravách bude přihlášení sjednoceno.

4 Vždy hledáme efektivní řešení, u kterého nehrozí dlouhodobý proces implementace. V řadě případů v dnešní době může být řešením dané potřeby právě forma služby.

OKIN BPO Ing. Radomír Sabela, výkonný ředitel

1 Ano, u systémů, které vyvíjíme sami, definujeme rovnou ve fázi příprav hloubku přímé integrace se stávajícím. V případě externích systémů dodavatelů nebo klientů upřednostňujeme nasazení automatizačních nástrojů pro přenos informací před přímou integrací, a to hlavně z důvodu rychlosti a flexibility nasazení.

2 Hlavní výhodu spatřujeme v efektivnosti přístupů našich uživatelů k systémům a jednodušší správě oprávnění.

3 Ano, využíváme jednotné přihlášení. Aktuálně máme v plánu ho rozšířit o autentizační HW v podobě smart karet.

4 Ano, tam, kde je to možné, tento směr preferujeme a soustředíme se na nastavení parametrů služby, jako je například garantovaná dostupnost, odezva uživatelského rozhraní a přesná definice vstupních a výstupních informací.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče