Internetový adrenalin pro noviny

12. srpna 2013, 00:00 - (yak)
12. srpna 2013, 00:00

Média Jeff Bezos (na snímku), šéf internetového obchodu Amazon, se jednoho letního dne proklikával webovými stránkami Washington Postu, aby pak ke svému překvapení zjistil, že mu z účtu odešlo 250 milionů dolarů.

Od té doby marně volá na zákaznickou linku amerických novin, že celé si je „do košíku“ dát nechtěl. Tak popsal jeden z nejvýznamnějších obchodů na mediálním trhu americký satirik Andy Borowitz pro list New Yorker. Že jeho vtip zcela vážně převzala čínská média, jen dokresluje překvapivost transakce.

Proč by Bezos, jehož jmění americký Forbes odhaduje na 25,2 miliardy dolarů, měl místo do rostoucího internetového obchodu

investovat do prodělávajících novin?

Akcie Amazonu, jehož tržní kapitalizace je 135 miliard dolarů, si za poslední rok připsaly 62 dolarů a aktuálně stojí zhruba 296 dolarů za kus. Washington Post se od zisku 125 milionů v roce 2005 dopracoval k loňské ztrátě 53 milionů dolarů.

Podle všeho má Bezos plán, jak znova udělat z novin výdělečný byznys. Klíčem by mělo být propojení médií s novými technologiemi, v jejichž přijímání a využívání je mediální trh značně zpomalený. Hodit se může i čtečka elektronických knih Kindle, kterou Amazon vyvinul a úspěšně prodává. „Až příliš dlouho jsme měli technology v jedné místnosti a novináře v jiné, přičemž každá skupina viděla v té druhé zloduchy. Je ale potřeba, aby spolupracovali,“ říká Phil Bronstein, šéf neziskové zpravodajské organizace Center for Investigative Reporting sídlící v kalifornském Berkeley.

Vstup Bezose do mediálního byznysu má oboru dodat něco jako injekci adrenalinu.

„Není problém se zprávami. Horší je to s byznysovou stránkou věci. Pokud se mu podaří přenést své zkušenosti do tohoto oboru, mělo by to mít efekt,“ myslí si Ann Grimesová, ředitelka programu žurnalistiky na Stanfordu. Devětačtyřicetiletý Jeff Bezos už několikrát dokázal, že umí zatřást zastaralými obchodními modely, takže má šanci posunout zpravodajský list do stále rychleji se digitalizujícího světa.

Podrobnosti najdete na http://www.euro.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít