I love Harley­Davidson

02. června 2014, 00:00 - MARTIN PĚCHOUČEK
02. června 2014, 00:00

Nejen k motocyklům, ale i k silným bankám si lze vytvořit osobní vztah

Asi nejvyšším stupněm loajality klientů je stav, kdy je zákazník ochoten nechat si na své tělo vytetovat logo společnosti. V takovém případě se jistě jedná o oboustranný závazek a vztah na celý život. Majitel tetování značky Harley­Davidson téměř jistě nepřesedlá na jinou značku jen proto, že konkurenční výrobce sníží cenu.

Jsem zvědavý, jestli se dočkáme takové situace, kdy si klient nechá v přeneseném významu vytetovat na tělo logo nějaké české banky. Tedy že bude minimálně pyšný na svou banku a vztah s ní. Nebo je naopak bankovnictví odsouzeno k neúprosné a nevyhnutelné komoditizaci, kdy bude jediným kritériem rozhodování klientů cena?

Věřím, že se dočkáme té první varianty.

Většina českých bank v posledních letech už prokázala, že jsou zejména v oblasti firemního a korporátního bankovnictví schopny a ochotny nabídnout klientům oboustranně přínosné partnerství a vztah „na celý život“.

A to nejen díky své kapitálové a likvidní vybavenosti, která je u našich bank i v celoevropském srovnání výborná. Především ale pro svůj obezřetný a zodpovědný přístup k řízení rizik.

Právě unikátní a hloubková expertiza a letitá zkušenost s touto oblastí je klíčovou kompetencí, která stojí za úspěchem českého bankovnictví. Díky ní jsou tuzemské banky rozhodně více než tradičním zprostředkovatelem nabídky financování. Banky věnují stále více pozornosti tomu, aby své firemní a korporátní klienty skutečně dobře znaly, aby jim rozuměly a chápaly podstatu jejich fungování. Firmy potřebují od bank dostat daleko více než jen bankovní účet, úvěr či jiný produkt.

Většina českých bank je dokonale připravena splnit svým firemním a korporátním klientům jejich skutečné potřeby a pomoci jim zdravě růst, řídit náklady na riziko a vydělávat. Půjde to ale jen tehdy, když spolupráce mezi firmou a bankou bude fungovat na základě stoprocentní důvěry, spolehlivosti a oboustranné prospěšnosti.

Tedy na základě transparentního a dlouhodobého vztahu.

Koncept vztahového bankovnictví má nezastupitelné místo a svou cenu zejména v oblasti firemního a korporátního bankovnictví.

Skutečnou hodnotu v něm společně vytvářejí úspěšné české firmy s dobrým podnikatelským záměrem a kvalitním řízením ve spolupráci s kapitálově vybavenými, obezřetnými a stejně kvalitně řízenými bankami, které rozumějí svým klientům a jejich potřebám.

O autorovi| MARTIN PĚCHOUČEK, ředitel útvaru Strategie a podpora obchodu korporátního bankovnictví ČSOB

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít