I love Harley­Davidson

02. června 2014, 00:00 - MARTIN PĚCHOUČEK
02. června 2014, 00:00

Nejen k motocyklům, ale i k silným bankám si lze vytvořit osobní vztah

Asi nejvyšším stupněm loajality klientů je stav, kdy je zákazník ochoten nechat si na své tělo vytetovat logo společnosti. V takovém případě se jistě jedná o oboustranný závazek a vztah na celý život. Majitel tetování značky Harley­Davidson téměř jistě nepřesedlá na jinou značku jen proto, že konkurenční výrobce sníží cenu.

Jsem zvědavý, jestli se dočkáme takové situace, kdy si klient nechá v přeneseném významu vytetovat na tělo logo nějaké české banky. Tedy že bude minimálně pyšný na svou banku a vztah s ní. Nebo je naopak bankovnictví odsouzeno k neúprosné a nevyhnutelné komoditizaci, kdy bude jediným kritériem rozhodování klientů cena?

Věřím, že se dočkáme té první varianty.

Většina českých bank v posledních letech už prokázala, že jsou zejména v oblasti firemního a korporátního bankovnictví schopny a ochotny nabídnout klientům oboustranně přínosné partnerství a vztah „na celý život“.

A to nejen díky své kapitálové a likvidní vybavenosti, která je u našich bank i v celoevropském srovnání výborná. Především ale pro svůj obezřetný a zodpovědný přístup k řízení rizik.

Právě unikátní a hloubková expertiza a letitá zkušenost s touto oblastí je klíčovou kompetencí, která stojí za úspěchem českého bankovnictví. Díky ní jsou tuzemské banky rozhodně více než tradičním zprostředkovatelem nabídky financování. Banky věnují stále více pozornosti tomu, aby své firemní a korporátní klienty skutečně dobře znaly, aby jim rozuměly a chápaly podstatu jejich fungování. Firmy potřebují od bank dostat daleko více než jen bankovní účet, úvěr či jiný produkt.

Většina českých bank je dokonale připravena splnit svým firemním a korporátním klientům jejich skutečné potřeby a pomoci jim zdravě růst, řídit náklady na riziko a vydělávat. Půjde to ale jen tehdy, když spolupráce mezi firmou a bankou bude fungovat na základě stoprocentní důvěry, spolehlivosti a oboustranné prospěšnosti.

Tedy na základě transparentního a dlouhodobého vztahu.

Koncept vztahového bankovnictví má nezastupitelné místo a svou cenu zejména v oblasti firemního a korporátního bankovnictví.

Skutečnou hodnotu v něm společně vytvářejí úspěšné české firmy s dobrým podnikatelským záměrem a kvalitním řízením ve spolupráci s kapitálově vybavenými, obezřetnými a stejně kvalitně řízenými bankami, které rozumějí svým klientům a jejich potřebám.

O autorovi| MARTIN PĚCHOUČEK, ředitel útvaru Strategie a podpora obchodu korporátního bankovnictví ČSOB

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče