Hruška a lahůdky

25. dubna 2016, 00:00 - (zat)
25. dubna 2016, 00:00

MALOOBCHOD Nenápadná maloobchodní firma Hruška, která má hlavně na Moravě kolem 450 obchodů, je zase o něco větší. Nedávno koupila firmu Iprokos, která provozuje lahůdkářství v Ostravě. Podle největšího akcionáře řetězce Pavla Hruzíka ale tato transakce nepatří k největším. „Každý měsíc nějaké prodejny přibereme či otevřeme a u některých ukončíme činnost. Je to běžný provozní stav,“ říká šéf řetězce Hruzík.

Hruška dosahuje tržeb přes sedm miliard korun. Podle posledních výsledků vydělal v roce 2014 před zdaněním 245 milionů korun.

Ovládá ho trio Pavel Hruzík (40 procent), kterému žezlo vedení před pár lety předal jeho otec, dále Jana Škrabalová a Jarmila Plevová (obě po 30 procentech). V minulých letech byla Hruška několikrát na prodej, ale požadovaná cena byla příliš vysoká. Řetězec předloni koupil přes dvě desítky obchodů na Moravě od Tesca.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče