Holandský zázrak

20. srpna 2012, 00:00 -
20. srpna 2012, 00:00

Příběh firmy

Skupina ING Group dává svůj nizozemský původ velmi ráda najevo. Ostatně už Onen známý oranžový lev v jejím logu odkazuje k oranžskonasavské dynastii, jejíž mladší větev v zemi tulipánů vládne dodnes. I přes svůj jasný odkaz k tradici je však ING poměrně mladá firma.

V dnešní podobě vznikla de facto až v roce 1991, kdy úřady daly povolení k fúzi dvou velkých skupin zabývajících se bankovnictvím a pojišťovnictvím. Teprve tehdy vlastně vznikl název ING, znamenající velmi prozaicky Mezinárodní nizozemská skupina.

Zdá se skoro nemožné, že se ING stala globální firmou za tak krátkou dobu. Již v průběhu devadesátých let rozšířila svou působnost akvizicemi v Beneluxu a ve zbytku západní Evropy. Následovaly Spojené státy a Jižní Amerika. Ačkoli zpočátku se zaměřovala spíše na retailové bankovnictví, v roce 1995 přišel zlom. Slavná britská investiční skupina Barings Bank zkrachovala kvůli neautorizovaným obchodům jednoho ze svých traderů a veškeré její pobočky odkoupila za symbolickou jednu libru právě ING.

Podle magazínu Fortune byla ING v roce 2010 největší finanční skupinou na světě, měřeno výší ročních příjmů. V roce 2009 měla 85 milionů individuálních a firemních klientů ve více než 45 zemích světa. Za růst však zaplatila poměrně tvrdou cenu v poslední krizi. Nizozemská vláda musela do banky investovat kapitál ve výši deseti miliard eur, aby zvýšila její kapitálovou přiměřenost na předepsaných osm procent. ING v následujících letech dokázala podstatnou část této pomoci vládě vrátit, musela však důsledně oddělit své bankovní a pojišťovací aktivity. l

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Návod: 4 a více kroků, jak založit svůj vlastní stát
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
Auta
Tento Mercedes třídy E nevypadá na to, že by měl víc koní…
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon. Stojí 400 tisíc a ujede 30 km
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Technologie
Asus Lyra: Wi-Fi bez kompromisů (uživatelská recenze)
Cnews FM: S historicky prvním hostem o Firefoxu a Mozille [podcast]
Kompletní parametry Skylake-X s 12 až 18 jádry jsou venku. Takty mají překvapivě vysoko
LibreOffice 5.4 vyšel ke stažení. Generuje menší dokumenty a kvalitnější PDF
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít