Hipp zvolil Vodafone

12. ledna 2015, 00:00 -
12. ledna 2015, 00:00

Dětské výživy, oplatky pro mrňata, mléko běžné i bez lepku a nepřeberná záplava všemožných šamponů, olejíčků a krémů. Tohle všechno dělá německá firma Hipp

Její místní pobočka zásobuje vedle České republiky také sousední Slovensko, což už vyžaduje komplikovanější organizování a plánování všech aktivit. Bez perfektně fungujících telekomunikačních služeb by to samozřejmě nešlo. A právě to je v českém Hippu parketa Michaely Vondráškové.

* Hipp je firma rodinného typu, jak vůbec přišla na svět?

Firmu založil v roce 1932 Georg Hipp a dalších několik partnerů, všichni z rodiny Hippů. Začínali s ekologickým zemědělstvím, takže jejich výrobky byly hned od začátku farmářské. První dětské produkty byly příkrmy ve skleničkách, které dělali ze zeleniny vypěstované na svých polích.

* Kde všude dnes Hipp své zboží vyrábí?

Výrobní závody máme v Rakousku, Německu, Chorvatsku, Rusku, Švýcarsku, Maďarsku a na Ukrajině. U nás se tedy nevyrábí nic, český Hipp je vlastně jenom distributor.

* Odkdy v České republice působíte?

Hipp přišel do tehdejšího Československa v roce 1999. Já tyhle doby nepamatuji, v Hippu jsem čtyři roky, naskakovala jsem tedy už do rozjetého vlaku. Prodáváme u nás zhruba 150 výrobků, z nichž některé budeme vyřazovat, protože nám málo vydělávají. Celkem vyrábí Hipp přes 520 různých produktů.

* Jaké výrobky z vašeho portfolia jsou v Česku nejúspěšnější?

Jednoznačných stálic máme dlouhodobě několik. Jednak je to konkrétní výrobek, a to mléko Combiotic, dále potom různé druhy ovocných tyčinek a čajů. Velice dobře se prodává také kosmetika.

* Mění se trh s dětským zbožím? Jak? Pozorujete nějaké trendy, tendence?

Trh s dětským zbožím se nijak zásadně nemění, každý rok přichází každá firma na trh s nějakou novinkou, pro letošní rok to byly ovocné kapsičky – Ovocné pouche, které máme v biokvalitě ve čtyřech různých příchutích. Pro příští rok plánujeme další nové příchutě.

* K čemu využíváte moderní technologie? Máte nějaké speciální potřeby?

Díky tomu, že jenom nakupujeme a prodáváme, žádné speciality nepotřebujeme. Počítače a telefony využíváme na běžnou kancelářskou práci, ke komunikaci ve firmě a s naší mateřskou společností. Například logistiku nemáme žádnou, všechny tyhle služby si kupujeme, máme pronajatý sklad v Kralupech nad Vltavou. Od Vodafonu pak využíváme řešení OneNet, které nám naprosto dostačuje. Jsme poměrně malá firma o pětadvaceti lidech, potřebujeme tedy hlavně pevný i mobilní internet, telefony v kancelářích a mobily.

* Ovlivnil nástup moderních technologií a e-shopů váš byznys a to, jak se vaši zákazníci chovají?

Neřekla bych, že e-shopy výrazně ovlivňují náš byznys. My si nekonkurujeme ani nás neobírají o zákazníky. Naopak: my jako firma s e-shopy spolupracujeme. Tento trend je velice pozitivní a rostoucí, nanejvýš to ubírá podíl na retailu a lékárenském velkoobchodu.

* Jaké výhody vám spolupráce s Vodafonem přináší?

Jako velké plus vnímáme to, že jsou hodně flexibilní. Když potřebujeme rychle vyřešit náš požadavek, tak reagují okamžitě. Zrovna včera jsem byla někde mimo kancelář a kolegyně mi volaly, že nejde internet. Já jsem tedy zavolala člověku, který se o nás stará, a během pěti minut byl problém vyřešen. Navíc se ukázalo, že problém nebyl na straně Vodafonu.

* Jak dlouho u Vodafonu jste?

Právě před těmi čtyřmi roky, když jsem nastupovala, se řešil odchod od předchozího operátora. Vím jenom, že byli drazí a velmi nepružní. Když jsem ale starost o telekomunikační a IT služby převzala, jednala už jsem pouze s Vodafonem. Teď už spolu máme druhou smlouvu. Vždy nám dali nejlepší nabídku a třeba některé požadavky na hardware a podobně nikdy nebyly problém. To u předchozího operátora rozhodně nebylo pravidlem. Dětské výživy už 115 let Máte děti? Pak tuhle firmu jistojistě znáte (a dost pravděpodobně, i pokud rodiči nejste). V oblasti péče o dětské žaludky nebo pokožky je to evropská legenda. Společnost založil Georg Hipp v roce 1932, ale už v roce 1899 opustila pozdější mateřský závod první dětská výživa. Firma čítající dnes asi dva tisíce zaměstnanců vyrábí své produkty v sedmi zemích starého kontinentu a dodává je na většinu jeho trhů. Na 260 výrobků pochází od asi šesti tisíc spolupracujících zemědělců, kteří pro Hipp obdělávají zhruba patnáct tisíc hektarů půdy. l

* Je současný operátor stejně flexibilní a vstřícný i během trvání smlouvy?

Ano, když například přijdeme s tím, že potřebujeme upravit konektivitu nebo že potřebujeme jinak nastavit hlasové tarify, vždy přijdou s návrhem a řešením, které je pro nás zajímavé a výhodné. Výborné také je, že máme jednoho člověka, jeden kontakt, který se o nás stará. Jinde si vás často posílají od čerta k ďáblu, neustále vás někam přepojují. Řešení problému pak trvá dlouho a je nutné ho často urgovat. Tady zavolám svému člověku a vím, že se o to postará. Zatím to tak vždycky bylo.

* Vnímáte Vodafone jako partnera? V čem?

Ano, jistě, vnímám ho jako partnera, jelikož jeho služby jsou nedílnou součástí naší každodenní práce.

* Máte komunikační záležitosti podobně dobře vyřešené i na Slovensku?

Na Slovensku Vodafone nepůsobí, a tak tam využíváme společnost Orange.

* Přijde někdy řeč při obchodních jednáních na mobilní operátory?

Skoro ne, bavíme se o obchodních věcech, zakázkách a souvisejících tématech. Ale nedávno jsme si najali novou IT firmu a ti nám potvrdili, že Vodafone je v tomto ohledu nejlepší volba. I podle nich se s Vodafonem vždy dá domluvit. Důrazně nám doporučovali, abychom jiného operátora nevyužívali.

* Jak hodnotíte kvalitu signálu a datového připojení?

Velmi dobře a musím říct, že tohle se neustále zlepšuje. Zaznamenali jsme také zrychlování internetu. Zrovna nedávno jsme koupili několik nových telefonů s LTE, aby naši obchodní zástupci měli kvalitnější internet — a všichni si to velice pochvalují. l

Když například přijdeme s tím, že potřebujeme upravit konektivitu nebo že potřebujeme jinak nastavit hlasové tarify, vždy přijdou s návrhem a řešením, které je pro nás zajímavé a výhodné. Hipp a Vodafone Český Hipp má asi 25 lidí, kteří OneNet od Vodafonu využívají především ke komunikaci mezi sebou a s mateřskou společností. Například logistiku a další specializované služby si pronajímají. Co to tedy znamená? Pevný a mobilní internet, mobilní telefony a pevné linky v kancelářích. U Vodafonu je Hipp už čtyři roky a kromě fungujících produktů oceňuje hlavně přístup a velkou pružnost při jednání o službách nebo při řešení případných chyb. l

Jako velké plus vnímáme to, že jsou hodně flexibilní. Když potřebujeme rychle vyřešit náš požadavek, tak reagují okamžitě.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče