Grohe: Radost z vody v každé domácnosti

05. října 2015, 00:00 -
05. října 2015, 00:00

Grohe patří k prémiovým výrobcům sanitární techniky, firma se chlubí celou řadou pokrokových řešení. Jedno z těch nejnovějších dokonce patří do světa chytré techniky. Proč má i vodovodní baterie zabudovanou SIM kartu a jak se firmě Grohe spolupracuje s mobilním operátorem, o tom jsme si povídali s jednatelem Grohe v České republice, Vladimírem Polomským

* Jaká je historie značky Grohe v České republice?

I když se založení firmy Grohe datuje do roku 1936 a technologie, které firmu proslavily, mají počátek dokonce již v roce 1873, historie značky v České republice je relativně krátká. V polovině 90. let přivezla značku do České republiky agentura, která měla pro dovoz Grohe zastoupení od německé Grohe AG a starala se o její distribuci prodejcům sanitární techniky, stejně tak jako o marketing. Ještě předtím, v éře socialismu, prý byla k dostání ve vybraných Tuzexech, ale o tom nemáme uchované záznamy. V roce 2006 pak založila mateřská společnost Grohe AG se sídlem v Düsseldorfu dceřinou společnost Grohe, spol. s r. o., v České republice.

* V Praze jste otevřeli vlastní showroom. Co vás k tomu vedlo?

Našeho obchodního partnera oslovil před lety koncept showroomu, který v té době otevřela španělská pobočka Grohe v Barceloně. Zrodil se nápad udělat něco podobného také v Praze. Náš partner sehnal vyhovující prostory, Grohe pomohlo s architekturou prostoru a vybavením showroomu a také se zaškolením personálu. Tak vzniklo Grohe Live Centrum, jehož cílem je demonstrovat na funkčních instalacích špičkové, unikátní technologie a design produktů Grohe a umožnit zákazníkovi prožít se značkou opravdovou radost z vody. Odborný personál Grohe Live Centra je připraven vysvětlit a názorně předvést, jak technologie Grohe fungují, a naslouchat přáním a potřebám zákazníků – ať jde o architekty, prodejce, instalatéry, nebo o běžné zákazníky. Grohe Live Centrum využíváme také ke školením a pro setkání s odbornou veřejností a odbornými médii.

* Jakou má firma na českém trhu pozici?

Grohe má vedoucí postavení na trhu se sanitární technikou, v Evropě je jedničkou s podílem kolem 17 procent. Na českém trhu dosahuje Grohe předních příček v segmentu vodovodních baterií, sprch a sprchových systémů, kuchyňských baterií a sanitární techniky pro profesionály. I když v České republice zatím nejsme č. 1, rosteme rychleji než trh se sanitární technikou a máme ambice tento růst ještě zrychlit.

* Jak široká je nabídka produktů Grohe v ČR, můžete říci počet položek?

Naše nabídka produktů pro český trh se nijak zásadně neliší od produktů, které Grohe nabízí v jiných zemích EU, jedná se o tisíce položek. Náš aktuální produktový katalog má více než 800 stran. Šíře sortimentu je důležitá, ale stejně důležitá je schopnost orientovat se v sortimentu detailně a nabídnout zákazníkům nejlepší řešení pro jejich potřebu. A to se nám v drtivé většině případů, kdy zákazník potřebuje poradit, daří.

* Pozorujete například odlišný vkus českých zákazníků oproti zákazníkům v okolních zemích?

Rozdíly nejsou zásadní, ale existují. Překvapilo mě například, že podíl prodejů produktů řady Grohe Spa v nejvyšší cenové hladině nebo produktů řady Grohe Blue pro filtrovanou a chlazenou vodu přímo z kohoutku je v České republice vyšší než v Polsku, Maďarsku nebo Rusku, takže stále více zákazníků u nás hledá nejvyšší kvalitu a dopřává si luxus.

* Čím se liší vaše produkty od konkurence?

Každá součást produktů Grohe prochází řadou zátěžových testů – nejtvrdších v tomto odvětví. Teprve po zvládnutí těchto testů mohou být vypuštěny do světa pod značkou Grohe. Nadčasový design a doživotní kvalita vystihují podstatu závazku mistrů technologie z Grohe. Investice do výzkumu a vývoje v Grohe vedly k uvedení světových inovací pro koupelnu a kuchyň, např. baterií s termostatem s funkcí cooltouch, která zabraňuje spálení pokožky horkou vodou při dotyku s baterií, nebo dřezových baterií Grohe Blue se systémem, díky kterému můžete mít doma přímo z kohoutku filtrovanou, chlazenou nebo perlivou vodu. Grohe je také volbou pro prominentní architekty a klienty z celého světa a naše prémiové produkty vítězí nad konkurencí např. v sektoru hotelů nebo luxusních jachet.

* Jak se snažíte zaujmout zákazníky?

V každém segmentu, ve kterém soutěžíme, máme technologie, jež umožňují zákazníkovi prožít opravdovou radost z vody a doslova proměnit jeho koupelnu v oázu relaxace a regenerace. Činnosti, jako je mytí rukou, sprchování nebo příprava čaje, se mohou pro mnohé z nás zdát banální. Ale pro mistry technologie z Grohe představují vědu samy o sobě a oni vášnivě usilují o jejich zdokonalení s maximální péčí, přesností a pozorností k nejmenšímu detailu. Nikdy neztrácíme ze zřetele náš cíl – sdílet čistou radost z vody. Využití tohoto unikátního elementu tak, aby vynikly úžasné účinky třeba horké sprchy, jemné parní lázně nebo uklidňujícího spočinutí ve vaně, představuje opravdovou technologickou výzvu.

* Kde vidíte potenciál pro další rozvoj společnosti na českém trhu?

Důraz na snižování spotřeby energií, včetně vody, je evidentně trendem posledních let a čím dál více zákazníků u nás si začíná uvědomovat, že kvalitní baterie a instalační systémy jim mohou ušetřit tisíce korun ročně na účtech za vodu a elektřinu, resp. plyn. Tento trend bude v následujících letech dál sílit, proto vidím potenciál u produktů, které dokážou vodu šetřit, aniž by to uživatel pocítil v komfortu, na který je zvyklý. V této oblasti máme hodně co nabídnout.

* Máte i nové produkty na poli chytré techniky, můžete nám je přiblížit?

Grohe představilo nedávno na veletrhu sanitární techniky ISH ve Frankfurtu systém Grohe Blue s vodním filtrem a s integrovaným modulem pro SIM kartu od operátora Vodafone. Když se blíží konec životnosti filtru, systém to rozpozná a vyšle přes modul impulz do centrály Vodafonu, která pošle servisnímu technikovi a do zákaznického servisu Grohe SMS s upozorněním, že se blíží konec životnosti filtru a je potřeba jej vyměnit. Zákazník tak díky tomuto řešení může pohodlně používat systém Grohe Blue a nemusí řešit servis, o to se díky chytré technologii postará Grohe.

* Kdy začala společnost Grohe spolupracovat s Vodafonem?

Grohe s Vodafonem spolupracuje na celosvětové úrovni právě třeba u chytrých produktů. V České republice s operátorem spolupracujeme již od roku 2008, tedy v podstatě od začátku působení firmy na našem trhu. Spolupráce s Vodafonem od té doby je bezproblémová a vzájemně výhodná. Těší mě mimo jiné, že od loňského roku mohou zaměstnanci Vodafonu ČR pít filtrovanou, chlazenou vodu z kohoutku díky systému Grohe Blue, a Vodafone tak může díky Grohe ušetřit tisíce korun, které by jinak investoval do nákupu balených vod, o šetrnějším přístupu k životnímu prostředí nemluvě.

* Jaké služby od Vodafonu využíváte?

Firma využívá telekomunikační platformu OneNet, tedy integrované řešení pro hlasové služby pevných linek a mobilních zařízení a datové služby pro pevné a mobilní připojení. Přes Vodafone linku probíhá spojení s naším centrálním serverem, takže by se dalo říci, že každodenní fungování Grohe je závislé na bezproblémovém fungování služeb Vodafonu.

* Používáte Vodafone Samoobsluhu?

Ano, OneNet Samoobsluhu používáme, a to často jako nástroj kontroly nákladů za komunikační služby a také jako nástroj pro provedení rychlých operativních změn v nastavení jednotlivých čísel podle potřeby. Pravidelně jednou týdně se v OneNet Samoobsluze díváme na aktuální stav fakturovaných nákladů za služby Vodafonu celkem a po jednotlivých číslech tak, abychom je mohli korigovat podle stanoveného rozpočtu. Samoobsluha nám pomáhá tyto náklady řídit. V případě, že je někdo z nás v zahraničí a potřebujeme udělat změnu v nastavení například tarifu za datový přenos, tak to můžeme udělat rychle přes Samoobsluhu Vodafonu. Také můžeme operativně v Samoobsluze přidat nové číslo, případně zablokovat SIM kartu v případě ztráty nebo odcizení mobilu, i to je velmi praktické.

* Jak firmě pomáhají řešení OneNet v praxi?

Tak například díky OneNetu máme jistotu, že zákazník se k nám vždy dovolá, linku si v případě potřeby mohou kolegové z našeho zákaznického servisu nebo z obchodního oddělení přesměrovat na jinou pevnou linku nebo mobil. Každý týden využívám pevnou linku nebo mobilní připojení k telekonferencím s kolegy ze zahraničních poboček Grohe nebo s centrálou Grohe, díky tomu probíhá efektivní a rychlá výměna informací a to je důležité pro rychlé a správné rozhodování v různých operativních záležitostech.

* Jak funguje komunikace s Vodafonem, využíváte často služeb osobního konzultanta Vodafonu?

Komunikace funguje dobře, máme korektní obchodní vztah. Pro Grohe je důležitá transparentnost v obchodní politice u všech dodavatelů služeb a pochopitelně tržní ceny za služby. Vodafone tento přístup chápe a snaží se nám vyjít vstříc. Uvítal jsem nedávno nabídku konzultanta Vodafonu ohledně analýzy našeho současného využívání hlasových, datových a roamingových služeb za účelem optimalizace tarifů a efektivnějšího využívání služeb, které OneNet umožňuje. Těší mě, že i díky tomuto kroku Grohe ušetří další peníze, a to bez jakéhokoli omezení nebo vlivu na provoz firmy.

* Jak jste se službami spokojeni?

Pro mne je důležité, že všechny komunikační služby máme vyřešeny podle našich potřeb s jedním partnerem a že tento partner je spolehlivý a je ochoten nám vyjít vstříc. Nedávno jsme se stěhovali do jiného patra budovy, kde máme sídlo, a bylo potřeba vyřešit různé technické problémy spojené s přesunem datového kabelu a přesunem pevných linek. Díky podpoře a profesionálnímu přístupu technika od Vodafonu a detailnímu plánování se celá operace zdařila, naši zákazníci ani nezaznamenali, že se Grohe stěhovalo. l

Pro radost z vody Grohe je tradiční výrobce sanitární techniky, prostřednictvím samostatného obchodního zastoupení působí společnost na českém trhu od roku 2006. Firma se soustředí na špičková řešení pro domácnosti, hotely i další provozy, její technické novinky zpříjemňují koupele nebo zjednodušují práci v kuchyni tisícům zákazníků. l

Grohe a Vodafone Grohe je zákazníkem Vodafonu od roku 2008, firma využívá telekomunikační platformu OneNet. Společnost si chválí například službu Samoobsluha, která jí umožňuje pravidelný a přesný dohled nad náklady na veškeré telekomunikační služby. Zajímavostí je fakt, že Vodafone je na globální úrovni dodavatelem SIM karet pro nový systém Grohe Blue s vodním filtrem. SIM karta sama technikovi Grohe ohlásí, kdy je potřeba filtr vyměnit, a ten si dohodne servisní zákrok přímo se zákazníkem. l

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče