Grohe: Radost z vody v každé domácnosti

05. října 2015, 00:00 -
05. října 2015, 00:00

Grohe patří k prémiovým výrobcům sanitární techniky, firma se chlubí celou řadou pokrokových řešení. Jedno z těch nejnovějších dokonce patří do světa chytré techniky. Proč má i vodovodní baterie zabudovanou SIM kartu a jak se firmě Grohe spolupracuje s mobilním operátorem, o tom jsme si povídali s jednatelem Grohe v České republice, Vladimírem Polomským

* Jaká je historie značky Grohe v České republice?

I když se založení firmy Grohe datuje do roku 1936 a technologie, které firmu proslavily, mají počátek dokonce již v roce 1873, historie značky v České republice je relativně krátká. V polovině 90. let přivezla značku do České republiky agentura, která měla pro dovoz Grohe zastoupení od německé Grohe AG a starala se o její distribuci prodejcům sanitární techniky, stejně tak jako o marketing. Ještě předtím, v éře socialismu, prý byla k dostání ve vybraných Tuzexech, ale o tom nemáme uchované záznamy. V roce 2006 pak založila mateřská společnost Grohe AG se sídlem v Düsseldorfu dceřinou společnost Grohe, spol. s r. o., v České republice.

* V Praze jste otevřeli vlastní showroom. Co vás k tomu vedlo?

Našeho obchodního partnera oslovil před lety koncept showroomu, který v té době otevřela španělská pobočka Grohe v Barceloně. Zrodil se nápad udělat něco podobného také v Praze. Náš partner sehnal vyhovující prostory, Grohe pomohlo s architekturou prostoru a vybavením showroomu a také se zaškolením personálu. Tak vzniklo Grohe Live Centrum, jehož cílem je demonstrovat na funkčních instalacích špičkové, unikátní technologie a design produktů Grohe a umožnit zákazníkovi prožít se značkou opravdovou radost z vody. Odborný personál Grohe Live Centra je připraven vysvětlit a názorně předvést, jak technologie Grohe fungují, a naslouchat přáním a potřebám zákazníků – ať jde o architekty, prodejce, instalatéry, nebo o běžné zákazníky. Grohe Live Centrum využíváme také ke školením a pro setkání s odbornou veřejností a odbornými médii.

* Jakou má firma na českém trhu pozici?

Grohe má vedoucí postavení na trhu se sanitární technikou, v Evropě je jedničkou s podílem kolem 17 procent. Na českém trhu dosahuje Grohe předních příček v segmentu vodovodních baterií, sprch a sprchových systémů, kuchyňských baterií a sanitární techniky pro profesionály. I když v České republice zatím nejsme č. 1, rosteme rychleji než trh se sanitární technikou a máme ambice tento růst ještě zrychlit.

* Jak široká je nabídka produktů Grohe v ČR, můžete říci počet položek?

Naše nabídka produktů pro český trh se nijak zásadně neliší od produktů, které Grohe nabízí v jiných zemích EU, jedná se o tisíce položek. Náš aktuální produktový katalog má více než 800 stran. Šíře sortimentu je důležitá, ale stejně důležitá je schopnost orientovat se v sortimentu detailně a nabídnout zákazníkům nejlepší řešení pro jejich potřebu. A to se nám v drtivé většině případů, kdy zákazník potřebuje poradit, daří.

* Pozorujete například odlišný vkus českých zákazníků oproti zákazníkům v okolních zemích?

Rozdíly nejsou zásadní, ale existují. Překvapilo mě například, že podíl prodejů produktů řady Grohe Spa v nejvyšší cenové hladině nebo produktů řady Grohe Blue pro filtrovanou a chlazenou vodu přímo z kohoutku je v České republice vyšší než v Polsku, Maďarsku nebo Rusku, takže stále více zákazníků u nás hledá nejvyšší kvalitu a dopřává si luxus.

* Čím se liší vaše produkty od konkurence?

Každá součást produktů Grohe prochází řadou zátěžových testů – nejtvrdších v tomto odvětví. Teprve po zvládnutí těchto testů mohou být vypuštěny do světa pod značkou Grohe. Nadčasový design a doživotní kvalita vystihují podstatu závazku mistrů technologie z Grohe. Investice do výzkumu a vývoje v Grohe vedly k uvedení světových inovací pro koupelnu a kuchyň, např. baterií s termostatem s funkcí cooltouch, která zabraňuje spálení pokožky horkou vodou při dotyku s baterií, nebo dřezových baterií Grohe Blue se systémem, díky kterému můžete mít doma přímo z kohoutku filtrovanou, chlazenou nebo perlivou vodu. Grohe je také volbou pro prominentní architekty a klienty z celého světa a naše prémiové produkty vítězí nad konkurencí např. v sektoru hotelů nebo luxusních jachet.

* Jak se snažíte zaujmout zákazníky?

V každém segmentu, ve kterém soutěžíme, máme technologie, jež umožňují zákazníkovi prožít opravdovou radost z vody a doslova proměnit jeho koupelnu v oázu relaxace a regenerace. Činnosti, jako je mytí rukou, sprchování nebo příprava čaje, se mohou pro mnohé z nás zdát banální. Ale pro mistry technologie z Grohe představují vědu samy o sobě a oni vášnivě usilují o jejich zdokonalení s maximální péčí, přesností a pozorností k nejmenšímu detailu. Nikdy neztrácíme ze zřetele náš cíl – sdílet čistou radost z vody. Využití tohoto unikátního elementu tak, aby vynikly úžasné účinky třeba horké sprchy, jemné parní lázně nebo uklidňujícího spočinutí ve vaně, představuje opravdovou technologickou výzvu.

* Kde vidíte potenciál pro další rozvoj společnosti na českém trhu?

Důraz na snižování spotřeby energií, včetně vody, je evidentně trendem posledních let a čím dál více zákazníků u nás si začíná uvědomovat, že kvalitní baterie a instalační systémy jim mohou ušetřit tisíce korun ročně na účtech za vodu a elektřinu, resp. plyn. Tento trend bude v následujících letech dál sílit, proto vidím potenciál u produktů, které dokážou vodu šetřit, aniž by to uživatel pocítil v komfortu, na který je zvyklý. V této oblasti máme hodně co nabídnout.

* Máte i nové produkty na poli chytré techniky, můžete nám je přiblížit?

Grohe představilo nedávno na veletrhu sanitární techniky ISH ve Frankfurtu systém Grohe Blue s vodním filtrem a s integrovaným modulem pro SIM kartu od operátora Vodafone. Když se blíží konec životnosti filtru, systém to rozpozná a vyšle přes modul impulz do centrály Vodafonu, která pošle servisnímu technikovi a do zákaznického servisu Grohe SMS s upozorněním, že se blíží konec životnosti filtru a je potřeba jej vyměnit. Zákazník tak díky tomuto řešení může pohodlně používat systém Grohe Blue a nemusí řešit servis, o to se díky chytré technologii postará Grohe.

* Kdy začala společnost Grohe spolupracovat s Vodafonem?

Grohe s Vodafonem spolupracuje na celosvětové úrovni právě třeba u chytrých produktů. V České republice s operátorem spolupracujeme již od roku 2008, tedy v podstatě od začátku působení firmy na našem trhu. Spolupráce s Vodafonem od té doby je bezproblémová a vzájemně výhodná. Těší mě mimo jiné, že od loňského roku mohou zaměstnanci Vodafonu ČR pít filtrovanou, chlazenou vodu z kohoutku díky systému Grohe Blue, a Vodafone tak může díky Grohe ušetřit tisíce korun, které by jinak investoval do nákupu balených vod, o šetrnějším přístupu k životnímu prostředí nemluvě.

* Jaké služby od Vodafonu využíváte?

Firma využívá telekomunikační platformu OneNet, tedy integrované řešení pro hlasové služby pevných linek a mobilních zařízení a datové služby pro pevné a mobilní připojení. Přes Vodafone linku probíhá spojení s naším centrálním serverem, takže by se dalo říci, že každodenní fungování Grohe je závislé na bezproblémovém fungování služeb Vodafonu.

* Používáte Vodafone Samoobsluhu?

Ano, OneNet Samoobsluhu používáme, a to často jako nástroj kontroly nákladů za komunikační služby a také jako nástroj pro provedení rychlých operativních změn v nastavení jednotlivých čísel podle potřeby. Pravidelně jednou týdně se v OneNet Samoobsluze díváme na aktuální stav fakturovaných nákladů za služby Vodafonu celkem a po jednotlivých číslech tak, abychom je mohli korigovat podle stanoveného rozpočtu. Samoobsluha nám pomáhá tyto náklady řídit. V případě, že je někdo z nás v zahraničí a potřebujeme udělat změnu v nastavení například tarifu za datový přenos, tak to můžeme udělat rychle přes Samoobsluhu Vodafonu. Také můžeme operativně v Samoobsluze přidat nové číslo, případně zablokovat SIM kartu v případě ztráty nebo odcizení mobilu, i to je velmi praktické.

* Jak firmě pomáhají řešení OneNet v praxi?

Tak například díky OneNetu máme jistotu, že zákazník se k nám vždy dovolá, linku si v případě potřeby mohou kolegové z našeho zákaznického servisu nebo z obchodního oddělení přesměrovat na jinou pevnou linku nebo mobil. Každý týden využívám pevnou linku nebo mobilní připojení k telekonferencím s kolegy ze zahraničních poboček Grohe nebo s centrálou Grohe, díky tomu probíhá efektivní a rychlá výměna informací a to je důležité pro rychlé a správné rozhodování v různých operativních záležitostech.

* Jak funguje komunikace s Vodafonem, využíváte často služeb osobního konzultanta Vodafonu?

Komunikace funguje dobře, máme korektní obchodní vztah. Pro Grohe je důležitá transparentnost v obchodní politice u všech dodavatelů služeb a pochopitelně tržní ceny za služby. Vodafone tento přístup chápe a snaží se nám vyjít vstříc. Uvítal jsem nedávno nabídku konzultanta Vodafonu ohledně analýzy našeho současného využívání hlasových, datových a roamingových služeb za účelem optimalizace tarifů a efektivnějšího využívání služeb, které OneNet umožňuje. Těší mě, že i díky tomuto kroku Grohe ušetří další peníze, a to bez jakéhokoli omezení nebo vlivu na provoz firmy.

* Jak jste se službami spokojeni?

Pro mne je důležité, že všechny komunikační služby máme vyřešeny podle našich potřeb s jedním partnerem a že tento partner je spolehlivý a je ochoten nám vyjít vstříc. Nedávno jsme se stěhovali do jiného patra budovy, kde máme sídlo, a bylo potřeba vyřešit různé technické problémy spojené s přesunem datového kabelu a přesunem pevných linek. Díky podpoře a profesionálnímu přístupu technika od Vodafonu a detailnímu plánování se celá operace zdařila, naši zákazníci ani nezaznamenali, že se Grohe stěhovalo. l

Pro radost z vody Grohe je tradiční výrobce sanitární techniky, prostřednictvím samostatného obchodního zastoupení působí společnost na českém trhu od roku 2006. Firma se soustředí na špičková řešení pro domácnosti, hotely i další provozy, její technické novinky zpříjemňují koupele nebo zjednodušují práci v kuchyni tisícům zákazníků. l

Grohe a Vodafone Grohe je zákazníkem Vodafonu od roku 2008, firma využívá telekomunikační platformu OneNet. Společnost si chválí například službu Samoobsluha, která jí umožňuje pravidelný a přesný dohled nad náklady na veškeré telekomunikační služby. Zajímavostí je fakt, že Vodafone je na globální úrovni dodavatelem SIM karet pro nový systém Grohe Blue s vodním filtrem. SIM karta sama technikovi Grohe ohlásí, kdy je potřeba filtr vyměnit, a ten si dohodne servisní zákrok přímo se zákazníkem. l

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom pořádný zmatek!
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít