GM se zbaví podílu v PSA

16. prosince 2013, 00:00 - (tpk)
16. prosince 2013, 00:00

Automobilový průmysl Velkolepá aliance mezi General Motors (GM) a PSA Peugeot Citroën po pouhých deseti měsících silně vybledla. Minulý týden koncerny ukončily vývoj společné platformy pro modely značek Opel, Peugeot a Citroën a oznámily, že jejich roční úspory nákladů nedosáhnou plánovaných dvou miliard dolarů ročně, ale spíše 1,2 miliardy. I tyto úspory jsou zatím jen na papíře a projevit se mají až v roce 2018. Záhy tak dochází na slova analytiků, kteří v polovině února varovali před přehnaně optimistickými očekáváními. GM a PSA mají nadále v plánu kromě společného nákupu materiálů uspořit díky společnému vývoji dodávky, většího rodinného MPV a sportovněužitkového modelu.

Alianci neupevní ani to, že Američané prodají svůj sedmiprocentní podíl v PSA. Rozhodnutí GM údajně nesouvisí s jednáním, které Francouzi vedou s čínskou automobilkou Dongfeng Motor. Dohoda by snad měla být hotova v únoru příštího roku a zatím to vypadá, že by Číňané mohli získat 20 procent akcií PSA. Podle zdrojů agentury Reuters má dojít k navýšení kapitálu koncernu o 3,5 miliardy eur, přičemž Dongfeng získá podíl se 40procentní slevou. Cena akcií PSA se minulý týden pohybovala od deseti do dvanácti eur za kus.

Od vytvoření aliance GM a PSA Peugeot Citroën se hodně změnilo v obou koncernech.

Z nejvyššího postu v PSA koncem roku odchází Philippe Varin a nahradí jej někdejší vrcholný manažer Renaultu Carlos Tavares. Nového generálního ředitele bude mít od příštího roku i firma General Motors, protože Dana Akersona vystřídá v lednu Mary Teresa Barraová.

Ani jeden z koncernů si momentálně v Evropě příliš neví rady. GM například počátkem prosince oznámil, že z kontinentu stáhne do konce roku 2015 značku Chevrolet, kterou na evropský trh uváděl před osmi lety. Prý se hodlá soustředit na oživení Opelu, který je od roku 1999 trvale ve ztrátě a Američanům už prodělal přes 18 miliard dolarů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít