Finančním domům utíkají dlouholetí klienti

17. března 2014, 00:00 - (pez)
17. března 2014, 00:00

Péče o zákazníky Banky v Česku nedokážou udržet dlouholeté klienty. Z průzkumu společnosti EY například vyplývá, že hypotéku si u „své“ banky, tedy tam, kde mají běžný účet, bere jen 42 procent lidí. A netýká se to jen hypoték, ale i dalších úvěrových produktů.

Tuzemské banky, ovšem i další firmy včetně telekomunikačních společností, se zkrátka enormně soustředí na nábor nových zákazníků.

Na ty cílí jejich marketingové kampaně, nabízející zajímavé podmínky a výhody, o kterých se stávajícím klientům může jenom zdát. Péči o zákazníky věnují relativně malou pozornost, sázejí na zákazníkovu lenost a neochotu změnit poskytovatele služeb. To už přitom není pravidlem, protože řada Čechů zjistila, že chce-li získat výhodnější podmínky, musí změnit banku, operátora, dodavatele elektřiny či plynu. Nebo tím alespoň hodně hlasitě hrozit.

„Je špatné, když primární banka klientovi neumí nabídnout odpovídající produkt ve správný čas,“ říká Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti EY v ČR a ve střední Evropě.

S hypotékou ke konkurenci

Jaké bankovní produkty mají klienti u své primární banky?

94 %

72

67

56

42

Zdroj: EY Global Consumer Banking Survey 2014

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče