Excalibur vyrábí nejen pro armádu

21. prosince 2015, 00:00 -
21. prosince 2015, 00:00

Podniky Excalibur Group vyrábějí brzdové systémy pro kolejová vozidla a speciální kontejnery pro renomované zákazníky

Průmyslový holding Excalibur Group je nejvíce znám díky výrobě, modernizacím či generálním opravám speciálních vozidel pro vojenské i civilní použití. Podstatnou část podnikání holdingu ale tvoří i výroba brzdových systémů pro kolejová vozidla a také speciálních kontejnerů, ze kterých lze sestavovat špičkově vybavené polní nemocnice a jiná zařízení. Není možné ani opomenout významného soukromého dopravce – logistickou a spediční společnost Nika Logistics.

Dako-CZ

Společnost Dako-CZ se zabývá vývojem a výrobou pneumatických, elektromoechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla a strojírenskou výrobou přesných dílů.

Kořeny společnosti sahají až do začátků 19. století, kdy byla v Třemošnici založena slévárna. Pod názvem Dako působila firma od 50. let 20. století, kdy již byla stejně jako dnes specializována na výrobu a montáž brzdových systémů vlastní konstrukce pro kolejová vozidla.

V 90. letech byla firma dlouhodobě privatizována, přičemž za zmínku stojí spojení s firmou ČKD Holding Praha v letech 1996 až 2002 pod názvem ČKD – Dako, a. s., Třemošnice. Dnes, po ukončení privatizace společnosti, ji hospodářské výsledky v posledních letech zařazují na přední místo ve východních Čechách.

Společnost realizuje dodávky kompletní brzdové výstroje pro novou generaci vlakových a tramvajových vozů u nás i v zahraničí. Příkladem může být zajištění brzdových systémů pro vozy Flirt III švýcarské společnosti Stadler. Dako-CZ se může pochlubit mnohými referenčními zakázkami pro přední výrobce kolejových vozidel zejména ze západní Evropy – z Francie, Německa či Norska.

Karbox

Firma se zabývá zejména návrhem a výrobou vysoce kvalitních kontejnerů, kontejnerových pracovišť a kontejnerových a skříňových nástaveb na podvozky užitkových a nákladních vozidel. Její kořeny sahají až do 60. let minulého století, kdy v Hořicích zahájil činnost výrobní závod státního podniku Karosa zabývající se výrobou víceúčelových skříňových nástaveb pro vozidla Praga V3S Československé armády.

V roce 2012 společnost koupil současný majitel. Pod původním názvem Karbox dále pokračuje ve výrobním programu, který nedoznal zásadnějších změn. Společnosti se daří získávat zakázky pro významné zákazníky včetně těch z řad státních organizací a ozbrojených sil jak u nás, tak i v zahraničí. Za zmínku z poslední doby stojí zejména kontrakt od agentury NSPA (agentura logistické podpory a akvizic NATO) na dodávku čtyř polních základen včetně specializovaných kontejnerových pracovišť a systému rozvodu pitné vody i svodu odpadových vod. Každá z nich pojme na 500 vojáků. Stejnému zákazníkovi společnost dodala již čtyři kompletní polní nemocnice – první dvě v letech 2012 a 2013, zbylé v letošním roce.

Know-how, jež společnost získala z těchto zakázek, se může velmi dobře hodit i v kontextu současné uprchlické krize. Kontejnery z dílny Karboxu by mohly kupříkladu podstatně zlepšit kvalitu života válečných uprchlíků, kteří pobývají v záchytných táborech v Turecku či Jordánsku, a zásadně navýšit standardy hygieny a zdravotnického zabezpečení v těchto zařízeních. » Nika

Společnost Nika Chrudim se zabývá vnitrostátní i mezinárodní kamionovou dopravou, přepravou různých typů zboží včetně nadměrných, těžkých a nebezpečných nákladů, speciálními přepravami vojenské techniky, zbraní, munice a výbušnin, zemními pracemi, těžbou a prodejem písku a souvisejícími službami.

Firma vznikla v roce 1997. Od skromných začátků, kdy společnost provozovala osm vozidel a vlastnila autoservis, se pod křídly Excalibur Group vypracovala na provozovatele flotily více než 220 vozidel různých typů. Ta je promyšlenými investicemi průběžně omlazována a dále rozvíjena.

Nika Logistics je zároveň významným poskytovatelem námořní přepravy. V kombinaci se silniční, případně železniční přepravou je tak schopna zajistit bezpečný a spolehlivý transport zboží v globálním měřítku.

Portfolio služeb firmy vhodně doplňuje možnost uskladnění zboží ve dvou logistických areálech v Pardubicích a Liberci.

Skupině chybějí kvalifikovaní zaměstnanci

Vzhledem k silně výrobnímu zaměření Excalibur Group nepřekvapí, že společnost je v regionálním měřítku poměrně velkým hráčem na trhu s pracovními místy. Společnosti skupiny vytvářejí ročně desítky nových pracovních míst převážně technologickoprodukčního charakteru. Poptávka je zejména po konstruktérech, projektantech, technicích a kvalifikovaných dělnících. „Dlouhodobým trendem je snižující se počet učňů i skutečně kvalitních absolventů středních průmyslových škol i technicky zaměřených univerzit,“ říká Lukáš Novotný, manažer marketingu Excalibur Group.

Excalibur Group se snaží tento problém řešit spoluprací se školami. „Excalibur Group a její firmy nabízejí studentům exkurze, stáže či brigády a vysokoškolákům též možnost vedení bakalářských a diplomových prací či konzultace k nim,“ doplňuje Novotný. Společnosti holdingu se tak snaží zaujmout perspektivní absolventy již v průběhu jejich studia a doufají, že po něm je nalákají na atraktivní práci, motivující platové podmínky i na mnohé benefity.

„Naši zaměstnanci mají příležitost pracovat ve špičkově vybaveném prostředí a s mimořádně pokročilými technologiemi. Společnostem naší skupiny se daří uzavírat strategická partnerství s mnoha významnými globálními společnostmi, například s koncernem General Dynamics. V prostředí mezinárodní spolupráce je jim umožněno a vlastně jsou i tak trochu nuceni neustále se vzdělávat a profesionálně růst,“ láká potenciální zájemce Novotný.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče