Důležitá je oboustranná důvěra a spolehlivost

16. prosince 2013, 00:00 - (pol)
16. prosince 2013, 00:00

O spolupráci mezi pražskou pobočkou HSBC Bank a Nadací Leontinka vypráví ředitel banky Mark Winterflood a generální a výkonná ředitelka nadace Barbara Hucková

* Jak a proč došlo k podpoře Nadace Leontinka bankou HSBC?

Barbara Hucková: Před několika lety se nám podařilo navázat spolupráci s HSBC na benefiční golfové tour. Od sportu jsme později naše společné aktivity rozšířili ke kultuře, když nás HSBC podpořila na benefičním koncertě studentů Deylovy konzervatoře. Domnívám se, že i osobní návštěva Marka Winterflooda v budově konzervatoře přispěla ke zvýšení zájmu o činnost Nadace Leontinka. Nesmírně si této dlouhodobé důvěry a podpory vážím. Mark Winterflood: Rozhodnutí o podpoře Nadace Leontinka padlo ještě za mého předchůdce, ale já osobně bych udělal naprosto stejné rozhodnutí. Byl jsem se sám podívat na to, jak nadace pracuje. Vzal jsem své děti na návštěvu Deylovy konzervatoře, na které mládež se zrakovým postižením studuje hudbu, a viděl jsem, jak neuvěřitelně pozitivně tato instituce formuje život svých studentů. Nadace má navíc velmi nízké provozní náklady, a proto jsem rád, že naše podpora jde přímo na zvýšení kvality života těchto mladých dospělých. Z mého pohledu je Leontinka ukázkovou organizací, pro kterou pracují neuvěřitelně zapálení lidé.

* Zhodnoťte dosavadní spolupráci.

Hucková: Banka podporuje nejen studenty hudby, ale podílí se také na finanční podpoře osobních asistentů. Kromě toho s její pomocí organizujeme benefiční koncerty, na kterých vystupují studenti konzervatoře. Koncerty, které se konaly nejprve jen v době adventu, nyní organizujeme i začátkem léta a vždy se nám podaří přijít s nějakým malým překvapením pro posluchače. Winterflood: Snažíme se také spolupracovat na zvýšení povědomí o Nadaci Leontinka. V loňském roce jí například patřilo věnování v knize, kterou jsme vydali k 15 letům naší přítomnosti v České republice. Rovněž zisk z komerčního prodeje této knihy šel na konto nadace.

* Jakých chyb ve spolupráci by se měly, dle vaší zkušenosti, vyvarovat firmy a nadace?

Hucková: Tak jako v každé spolupráci se jistě nikdy nevyplatí mít přehnané představy. Je tedy namístě jasně si na začátku spolupráce říci, kdo má jakou prioritu a co si od spolupráce slibuje. Důležitá je oboustranná důvěra a spolehlivost. Winterflood: Naprosto souhlasím s tím, že oboustranná důvěra je důležitá. Nadace si musí být jista finanční podporou, jinak nemůže dlouhodobě plánovat. Současná nelehká ekonomická situace může mít vliv na zisk dárců, ale jsou to příjemci této pomoci, kteří s redukcí veřejných prostředků zažívají skutečně těžké časy. V HSBC nicméně zahrnujeme výdaje na sociálně odpovědné aktivity a podporu komunit přímo do svých plánů, nejsou to tedy žádné zbytné prostředky, které se dají krátit.

* Je přístup firem k CSR v České republice jiný než v zahraničí?

Winterflood: Mám jeden osobní postřeh vycházející z mých předchozích pracovních zkušeností v Evropě i Asii. Bývá zvykem, že firma na základě účasti zaměstnanců na konkrétní výjimečné mimopracovní činnosti – například závod v běhu – podpoří nějaký charitativní projekt. Čím víc zaměstnanců se zúčastní, tím víc předá peněz. Nebo složí-li se zaměstnanci na dárcovskou akci, přidá na ni firma dvojnásobek vybraných peněz. To ale v České republice příliš nefunguje. Češi raději darují vlastní čas a peníze. Proto jsme náš přístup přizpůsobili místním podmínkám a nyní dáváme všem našim zaměstnancům několik placených dní, které mohou využít pro práci pro zvolenou komunitu.

HSBC • Je jednou z největších finančních a bankovních organizací na světě. Její mezinárodní síť se skládá z více než 6600 zastoupení ve více než 80 zemích a teritoriích v Evropě, Asii a Tichomoří, na amerických kontinentech, na Středním východě a v Africe. • Působí v České republice od roku 1997 a má pobočky v Praze a Brně. Za cíl si klade poskytovat služby sofistikovaným a mezinárodně zaměřeným společnostem a propojit je v rámci mezinárodního obchodu a kapitálových trhů. Velikost a síla globální sítě HSBC umožňuje, že HSBC dokáže pomoci klientům na obou stranách mezinárodních transakcí a umí poskytnout unikátní výhody, pokud jde o důslednost a rychlost jejich provedení.

Nadace Leontinka Snaží se pomáhat dětem a studentům se zrakovým postižením, jejím cílem je umožnit těmto dětem integraci do společnosti, vzdělání a společenských aktivit široké veřejnosti. K hlavním činnostem nadace patří: • spolupracovat se speciálními školami pro zrakově postižené děti, pomáhat zvyšovat kvalitu výuky prostřednictvím učebních pomůcek, vybavení, doprovodných aktivit; • přispívat ke zvyšování úrovně vybavení specializovaných klinik, nemocnic, výcvikových center a ostatních institucí, které pomáhají zrakově postiženým dětem; • zvýšit dostupnost speciálních nástrojů, pomůcek, technologií a výcvikových i léčebných programů, spolupracovat s ostatními neziskovými organizacemi v pomoci zrakově postiženým dětem; • informovat veřejnost o potřebách dětí se zrakovým postižením; pomáhat rozvíjet prevenci zrakových onemocnění a výzkum a aplikaci nových léčebných metod.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče