Česká televize hledá nového provozovatele online vysílání

24. února 2014, 00:00 - (js)
24. února 2014, 00:00

Televizní přenosy Zájem diváků o internetové vysílání olympiády v Soči lámal rekordy. Internetový stream u hokejových zápasů registroval až 300 tisíc diváků, náročné byly ale také další sporty s českou účastí. Česká televize nedostupnost služeb a omezený provoz sváděla na poskytovatele internetu a vyčerpanou kapacitu zdejšího internetu, problém je ale s největší pravděpodobností někde jinde.

Zpracování a streamování videa zdejší veřejnoprávní televizi zajišťuje společnost Visual Unity, dříve známá jako KIT Digital. Ta provozuje kolem dvou stovek serverů rozmístěných v několika lokalitách a vyvíjí si vlastní CDN systém, který se stará o většinu procesů. Také Visual Unity tvrdí, že problémem jsou koncoví provideři. Ovšem v době, kdy sportovní přenosy nefungovaly, byly servery Visual Unity nedostupné, ztrácely se přenášené pakety a webový prohlížeč ani nebyl schopný načíst adresu serverů, což jednoznačně ukazuje na jejich přetíženost.

„Chování sítě nám říká něco jiného. Ukazuje na to, že problém je u koncových poskytovatelů internetu, ne u nás,“ tvrdil týdeníku Euro šéf Visual Unity Tomáš Petrů, „prostě se snažíme protlačit meloun dírou na tenisák.“ Odborníci z internetového trhu ale mluví jinak. „Svádění viny na operátory nelze ověřit, takže Visual Unity něco takového celkem v klidu může tvrdit,“ říká jeden z nich. Sám Petrů na dotaz, proč byly servery nedostupné, odpovídá nepřesvědčivě: „Tak to nevím.“

Česká televize se situací rovněž není spokojena a vypsala nový dvouletý tendr na provozovatele streamování. Veliký zájem projevily vedle Telefóniky zejména České Radiokomunikace. Ty pod novým šéfem Michalem Čupou investují do budování datových center a netají se tím, že dokážou spojit „starý a nový svět“ do jednoho. ČR a už pro televizi provozují tradiční televizní vysílání a streamování může představovat bonusovou službu.

ČT chce za dva roky zaplatit 18 milionů, tedy podobnou částku, jakou teď platila Visual Unity. Podle Tomáše Petrů nicméně tato částka nepokrývá ani náklady a ČT představuje zejména referenčního zákazníka, na jehož velikosti se dá učit.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče