Češi jsou spokojení zákazníci

02. června 2014, 00:00 - (pez)
02. června 2014, 00:00

Banky Spokojenost klientů s jejich bankou ve světě klesá. Došlo k tomu poprvé po třech letech a pro banky to znamená, že jim reálně hrozí odliv zákazníků, potažmo pokles zisků.

Proti globálnímu trendu šlo překvapivě Česko, kde byl naopak největší nárůst spokojenosti klientů. Vyplývá to z výroční zprávy o retailovém bankovnictví zpracované poradenskou firmou Capgemini. Češi vyšli z průzkumu zahrnujícího 17 tisíc bankovních klientů ve 32 zemích jako třetí nejspokojenější. Pozitivní zkušenost v tuzemsku vyjádřilo 50,7 procenta zákazníků, o 8,2 procentního bodu více než o rok dříve. Spokojenější jsou už jen v Kanadě (60 procent) a Spojených státech (54,5 procenta).

Z průzkumu vyplývá, že očekávání a požadavky zákazníků se rychle mění. Jednoduché to banky nemají především s takzvanou generací Y, tedy lidmi narozenými mezi roky 1980 a 2000.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče