Češi jsou spokojení zákazníci

02. června 2014, 00:00 - (pez)
02. června 2014, 00:00

Banky Spokojenost klientů s jejich bankou ve světě klesá. Došlo k tomu poprvé po třech letech a pro banky to znamená, že jim reálně hrozí odliv zákazníků, potažmo pokles zisků.

Proti globálnímu trendu šlo překvapivě Česko, kde byl naopak největší nárůst spokojenosti klientů. Vyplývá to z výroční zprávy o retailovém bankovnictví zpracované poradenskou firmou Capgemini. Češi vyšli z průzkumu zahrnujícího 17 tisíc bankovních klientů ve 32 zemích jako třetí nejspokojenější. Pozitivní zkušenost v tuzemsku vyjádřilo 50,7 procenta zákazníků, o 8,2 procentního bodu více než o rok dříve. Spokojenější jsou už jen v Kanadě (60 procent) a Spojených státech (54,5 procenta).

Z průzkumu vyplývá, že očekávání a požadavky zákazníků se rychle mění. Jednoduché to banky nemají především s takzvanou generací Y, tedy lidmi narozenými mezi roky 1980 a 2000.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče