Čeněk Jílek: Letos bez zdražování

24. listopadu 2014, 00:00 - Pavel Páral
24. listopadu 2014, 00:00

Rozhovor * V minulé sezoně jste se poškorpili s místními hoteliéry o ceny skipasů v mizerné sezoně. Našli jste cestu, jak ty spory řešit?

Myslím, že to byla trochu nafouknutá bublina. S hoteliéry se bavíme a řešíme věci dohodou. Některé jejich připomínky k načasování jednotlivých sezon jsme letos zapracovali i do ceníku. A myslím, že když jsme v letošním roce jedním z mála areálů, který nebude zdražovat, tak hoteliéři jsou spokojení, a jsem toho názoru, že i po vydařeném létě je společná řeč snazší.

* Opravdu nic nezdražíte?

Ceník jsme pouze zjednodušili. Zrušili jsme lístky, které se neprodávaly, a u zbytku s cenami nehýbali. Navíc zavádíme i ve Špindlu věrnostní program Gopass, který funguje úspěšně v našich slovenských střediscích. Gopass bude fungovat jako skipas a navíc se zákazníkovi za nákup každého našeho produktu budou načítat body, které může v našich zařízeních využít k různým slevám. Gopass si každý bude moci dobít prostřednictvím e-shopu a cena skipasu pak bude nižší než cena v kamenné pokladně.

* Mluvil jste o spokojenosti s letní sezonou. Jak funguje skiareál v létě?

Letní klient je jiný než zimní. Je to turista chodící po horách a tolik neutrácející. Ale je možné mu také něco nabídnout. Zacílili jsme na rodiny s dětmi. Vybudovali jsme dvě dětská hřiště na vrcholových stanicích lanovek, která jsou přístupná zdarma. Vybudovali jsme naučné stezky a zájem je veliký, funguje to a zvyšuje návštěvnost.

* Kde dál hledáte nové návštěvníky?

Chceme mít ze Špindlu středisko, kde se pořád něco děje, a tak po celou sezonu budeme organizovat každý víkend nějaký event. Od malých akcí až po velké akce typu grand opening v půlce prosince při zahájení sezony, kdy se inspirujeme alpskými středisky. Budeme také pořádat koňské polo, snow polo, ledosochání a podobně. Obchodně tak cílíme na skupiny zejména mladých lidí, kteří se chtějí na horách bavit. Také ve spolupráci s dalšími horskými středisky přicházíme letos s produktem, který se jmenuje Czech Skipass, na nějž lze lyžovat ve čtrnácti areálech v ČR. Kromě nás tam jsou větší střediska jak v Krkonoších, tak v dalších horách v Česku. Dohromady jde o 140 kilometrů sjezdovek vybavených kvalitními lanovkami za jedenáct tisíc korun na celou sezonu. Je to určitý pokus vrátit české lyžaře na české hory.

* Chtěli jste do Špindlu dostat více zahraničních turistů. Jak to jde?

Změna kurzu eura nám dost nahrála, s výjimkou nákupu zasněžovací technologie z Francie. Pro německou a nizozemskou klientelu se pobyty u nás zlevňují a je to znát. Dnes padesát procent návštěvníků Špindlerova Mlýna jsou cizinci.

O autorovi| Pavel Páral, paralp@mf.cz

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče