Čeněk Jílek: Letos bez zdražování

24. listopadu 2014, 00:00 - Pavel Páral
24. listopadu 2014, 00:00

Rozhovor * V minulé sezoně jste se poškorpili s místními hoteliéry o ceny skipasů v mizerné sezoně. Našli jste cestu, jak ty spory řešit?

Myslím, že to byla trochu nafouknutá bublina. S hoteliéry se bavíme a řešíme věci dohodou. Některé jejich připomínky k načasování jednotlivých sezon jsme letos zapracovali i do ceníku. A myslím, že když jsme v letošním roce jedním z mála areálů, který nebude zdražovat, tak hoteliéři jsou spokojení, a jsem toho názoru, že i po vydařeném létě je společná řeč snazší.

* Opravdu nic nezdražíte?

Ceník jsme pouze zjednodušili. Zrušili jsme lístky, které se neprodávaly, a u zbytku s cenami nehýbali. Navíc zavádíme i ve Špindlu věrnostní program Gopass, který funguje úspěšně v našich slovenských střediscích. Gopass bude fungovat jako skipas a navíc se zákazníkovi za nákup každého našeho produktu budou načítat body, které může v našich zařízeních využít k různým slevám. Gopass si každý bude moci dobít prostřednictvím e-shopu a cena skipasu pak bude nižší než cena v kamenné pokladně.

* Mluvil jste o spokojenosti s letní sezonou. Jak funguje skiareál v létě?

Letní klient je jiný než zimní. Je to turista chodící po horách a tolik neutrácející. Ale je možné mu také něco nabídnout. Zacílili jsme na rodiny s dětmi. Vybudovali jsme dvě dětská hřiště na vrcholových stanicích lanovek, která jsou přístupná zdarma. Vybudovali jsme naučné stezky a zájem je veliký, funguje to a zvyšuje návštěvnost.

* Kde dál hledáte nové návštěvníky?

Chceme mít ze Špindlu středisko, kde se pořád něco děje, a tak po celou sezonu budeme organizovat každý víkend nějaký event. Od malých akcí až po velké akce typu grand opening v půlce prosince při zahájení sezony, kdy se inspirujeme alpskými středisky. Budeme také pořádat koňské polo, snow polo, ledosochání a podobně. Obchodně tak cílíme na skupiny zejména mladých lidí, kteří se chtějí na horách bavit. Také ve spolupráci s dalšími horskými středisky přicházíme letos s produktem, který se jmenuje Czech Skipass, na nějž lze lyžovat ve čtrnácti areálech v ČR. Kromě nás tam jsou větší střediska jak v Krkonoších, tak v dalších horách v Česku. Dohromady jde o 140 kilometrů sjezdovek vybavených kvalitními lanovkami za jedenáct tisíc korun na celou sezonu. Je to určitý pokus vrátit české lyžaře na české hory.

* Chtěli jste do Špindlu dostat více zahraničních turistů. Jak to jde?

Změna kurzu eura nám dost nahrála, s výjimkou nákupu zasněžovací technologie z Francie. Pro německou a nizozemskou klientelu se pobyty u nás zlevňují a je to znát. Dnes padesát procent návštěvníků Špindlerova Mlýna jsou cizinci.

O autorovi| Pavel Páral, paralp@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít