Čeněk Jílek: Letos bez zdražování

24. listopadu 2014, 00:00 - Pavel Páral
24. listopadu 2014, 00:00

Rozhovor * V minulé sezoně jste se poškorpili s místními hoteliéry o ceny skipasů v mizerné sezoně. Našli jste cestu, jak ty spory řešit?

Myslím, že to byla trochu nafouknutá bublina. S hoteliéry se bavíme a řešíme věci dohodou. Některé jejich připomínky k načasování jednotlivých sezon jsme letos zapracovali i do ceníku. A myslím, že když jsme v letošním roce jedním z mála areálů, který nebude zdražovat, tak hoteliéři jsou spokojení, a jsem toho názoru, že i po vydařeném létě je společná řeč snazší.

* Opravdu nic nezdražíte?

Ceník jsme pouze zjednodušili. Zrušili jsme lístky, které se neprodávaly, a u zbytku s cenami nehýbali. Navíc zavádíme i ve Špindlu věrnostní program Gopass, který funguje úspěšně v našich slovenských střediscích. Gopass bude fungovat jako skipas a navíc se zákazníkovi za nákup každého našeho produktu budou načítat body, které může v našich zařízeních využít k různým slevám. Gopass si každý bude moci dobít prostřednictvím e-shopu a cena skipasu pak bude nižší než cena v kamenné pokladně.

* Mluvil jste o spokojenosti s letní sezonou. Jak funguje skiareál v létě?

Letní klient je jiný než zimní. Je to turista chodící po horách a tolik neutrácející. Ale je možné mu také něco nabídnout. Zacílili jsme na rodiny s dětmi. Vybudovali jsme dvě dětská hřiště na vrcholových stanicích lanovek, která jsou přístupná zdarma. Vybudovali jsme naučné stezky a zájem je veliký, funguje to a zvyšuje návštěvnost.

* Kde dál hledáte nové návštěvníky?

Chceme mít ze Špindlu středisko, kde se pořád něco děje, a tak po celou sezonu budeme organizovat každý víkend nějaký event. Od malých akcí až po velké akce typu grand opening v půlce prosince při zahájení sezony, kdy se inspirujeme alpskými středisky. Budeme také pořádat koňské polo, snow polo, ledosochání a podobně. Obchodně tak cílíme na skupiny zejména mladých lidí, kteří se chtějí na horách bavit. Také ve spolupráci s dalšími horskými středisky přicházíme letos s produktem, který se jmenuje Czech Skipass, na nějž lze lyžovat ve čtrnácti areálech v ČR. Kromě nás tam jsou větší střediska jak v Krkonoších, tak v dalších horách v Česku. Dohromady jde o 140 kilometrů sjezdovek vybavených kvalitními lanovkami za jedenáct tisíc korun na celou sezonu. Je to určitý pokus vrátit české lyžaře na české hory.

* Chtěli jste do Špindlu dostat více zahraničních turistů. Jak to jde?

Změna kurzu eura nám dost nahrála, s výjimkou nákupu zasněžovací technologie z Francie. Pro německou a nizozemskou klientelu se pobyty u nás zlevňují a je to znát. Dnes padesát procent návštěvníků Špindlerova Mlýna jsou cizinci.

O autorovi| Pavel Páral, paralp@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít