Cartier

15. října 2012, 00:00 -
15. října 2012, 00:00

Síla stylu

Historie značky Cartier sahá až do poloviny 19. století. Malé rodinné klenotnictví tehdy založil v Paříži Louis-François Cartier, který se z mladého zlatnického učně vypracoval na jednoho z nejžádanějších francouzských klenotníků. Anglický král Eduard VII. o něm dokonce prohlásil, že je klenotníkem králů a králem klenotníků.

Louis-François Cartier rozhodně nemohl tušit, jaké impérium zakládá. Dnes sláva tohoto klenotnického domu nezná hranic. Patricia Gandji, ředitelka značky Cartier pro střední Evropu, poskytla týdeníku Euro exkluzivní rozhovor.

* Který z výrobků značky Cartier je podle vašeho názoru nejvíce trendy?

Je jich několik. Jako příklad mohu uvést třeba kolekci Juste un Clou. Jedná se o originální šperky inspirované hřebíkem, které v roce 1970 navrhl Aldo Cipullo. Tenkrát šlo o náramek ve tvaru hřebíku, jenž letos spolu se svým znovuzrozením získal sourozence v podobě prstenu. Byl to také Cipullo, kdo navrhl slavný náramek Love, který patří mezi klasiku klenotnického domu Cartier. Obě kolekce kombinují jedinečný styl a vystihují romantickou podstatu značky.

* Kam se bude značka Cartier ubírat v nadcházejícím roce 2013?

Jediné, co mohu prozradit, je, že kolekce bude velice kreativní a dekorativní zároveň. Je na ní patrná francouzská inspirace.

* Plánujete rozšířit svou nabídku doplňků?

Právě jsme představili novou kabelku Bowling Bag z hladké telecí kůže. Za pozornost stojí i nová linie večerních kabelek z exkluzivních materiálů, jako je například satén. Na listopad pak chystáme uvedení nové kabelky Satchel Bag.

* Existují nějaké další segmenty, které by značka Cartier chtěla dobýt?

Cartier má dlouhou historii v hodinářském průmyslu, šperkařství a výrobě doplňků. Jsme kreativní a stále hledáme něco nového. Momentálně jsme se hodně zaměřili na vysoké umění hodinářské. Tento rok jsme představili výbornou novou prezentaci: ID2 – koncept hodinek. Jedná se o prototyp hodinek se strojkem, který svoji energii k chodu bere z ručně nataženého pera po dobu až 32 dnů.

* Kdo je typickým zákazníkem Cartieru a která kolekce je nejvíce vyhledávaná?

Naši klienti oceňují nadčasovou eleganci a trvalou hodnotu. Číslo jedna je pro nás kolekce Trinity. Kultovní kroužek navržený v roce 1924 si kupují klienti všech generací a ke všem příležitostem.

* Kolik obchodů má značka Cartier ve střední a východní Evropě? Chystáte se je rozšířit?

V současné době máme tři butiky. Jeden v Sofii, další ve Vídni a samozřejmě v Praze. Každopádně jsme otevřeni novým příležitostem a nebráníme se ničemu.

* Je český trh jiný než ten západoevropský? Mají Češi svůj specifický vkus na šperky?

Vzhledem k tomu, že náš styl se vyznačuje nadčasovou elegancí a jedinečným duchem savoir-faire, je to na trhu po celém světě velice podobné. Vkus je samozřejmě individuální, ale naši klienti se vždy rádi vracejí ke klasice, jakou je kupříkladu již zníměná kolekce šperků Trinity nebo model hodinek Tank.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče