Budeme číslo jedna

28. července 2014, 00:00 - Jakub Křešnička
28. července 2014, 00:00

Chystáme největší outletové centrum v Česku, máme prostor i na evropské prvenství, říká šéf společnosti The Prague Outlet

Projekt centra The Prague Outlet chce do Česka přivést prémiové značky, které tu v outletech chybějí. Z konkurence v podobě Fashion Areny firma strach příliš nemá.

„Musíme se odlišit. Už jen tím, že vsázíme na vyšší značky. Máme výhodu i v prostoru a lokalitě,“ říká Martin Kubišta, člen představenstva společnosti The Prague Outlet a šéf projektu, který by obchodníkům měl umožnit v budoucnu utržit až 1,5 miliardy ročně.

Předchozí projekt Galleria Moda přitom zkrachoval ještě dříve, než začal. Noví majitelé objektu nedaleko pražského Letiště Václava Havla to ale vidí jinak. V plánech na The Prague Outlet s financováním pomohla PPF banka a zapojili se do nich i experti z Británie.

Proč myslíte, že uspějete tam, kde předchozí majitel pohořel?

Začátek konce pro ně byla přílišná velkorysost.

I prostor překračoval jejich kapacity a krize v roce 2008 jim nepomohla. Prostor postupně omezovali tak, že vzniklo bludiště, které nájemce odrazovalo. Chyběl i výrazný vchod. To ještě přestavíme, stejně jako budeme měnit vstupní lobby a schodiště spolu s celkovou vizuální podobou centra. Zdá se, že původním majitelům chyběl ucelený koncept, ten my máme, proto uspějeme.

Jak to časově stíháte?

Část úprav už máme povolenou, další projektujeme a povolujeme. Většinou jde o interiér, tak není povolování tak náročné a samotné práce se dají zvládnout za dva měsíce. Máme ambici otevřít na podzim roku 2015.

Na kolik váš projekt vychází?

Celkově jsou rozpočtové náklady nižší než jedna miliarda korun, včetně plánovaných úprav. Když se to srovná s prodejem Fashion Areny za necelé dvě miliardy, máme už jen s náklady další výhodu. Dohromady máme 31 tisíc metrů čtverečních obchodních jednotek, což z nás dělá jedničku v Česku.

Navíc nám patří šest hektarů území v okolí, kdyby chtěl někdo přistavět další retailový box, mohl by se prostor zvětšit o dalších 20 tisíc metrů nebo i více. To bychom byli největší v Evropě. Máme tu místo i územní rozhodnutí na čerpací stanici, studie na letištní hotel a logistické centrum. Toho je v okolí ale hodně, spíše přemýšlíme o doplnění outletu nějakým dalším retailovým konceptem.

Nevymýšlíme něco s gigantickou marží, ale trvale udržitelného. Když se podíváme na projekt v Bohnicích, tak v něm zákazníci utratí téměř miliardu ročně, na nájmu utržíme mezi šesti a 12 procenty. Podle analýz společností Incoma GfK a britské FSP bychom v Prague Outletu mohli mít už v první fázi roční obrat přes 800 milionů korun. Po otevření všech částí i více než 1,5 miliardy.

Co konkurence Fashion Areny?

Pro ně start také nebyl jednoduchý, ale teď jsou prakticky plně obsazení, hodně narostli, protože sami neměli konkurenci. Musíme se odlišit, už jen tím, že náš prostor je celý krytý, což se do místního podnebí hodí lépe. Že jsme mezi Prahou a letištěm, nám dává větší prostor stáhnout k nám více turistů, kterých přes letiště projde ročně několik milionů, i proto počítáme se servisem pro ně. Poměr turistů k českým zákazníkům bude asi 20 ku 80 procentům. Hlavně ale budeme opravdu prémiový outlet, což Fashion Arena není.

Obecně máme výhodu, že v 45minutové dojezdové vzdálenosti obsáhneme celou Prahu, která se kupní silou může měřit s Evropou. Když se vzdálenost protáhne na 90 minut, obsáhneme téměř 4,5 milionu lidí s celkovou kupní silou 972 miliard korun. Tím se můžeme srovnávat – jak naše odborné analýzy potvrzují – s oblastmi, jako je Birmingham, Manchester, Neapol či Marseille.

Daří se vám získávat nájemce?

Od června jednáme s klíčovými značkami.

Pomáhají nám v tom jak naše analýzy, tak i spolupráce s britskou firmou Rioja Developments. To je poradenská společnost specializující se na jednání s outletovými značkami, reprezentovaná hlavně Gilesem Membreym a Annou Jonesovou, kteří se podíleli na realizacích outletových center od Swindonu po Budapešť. Vedeme jednání s prémiovými a designovými značkami jako Polo Ralph Lauren, Burberry a podobní.

Češi už tak pro ně snad nebudou muset jezdit do outletů v zahraničí. Ušetří tím celodenní výlet do Vídně, Berlína nebo Ingolstadtu.

Máme strategickou polohu mezi zahraničními centry a díky letišti nemusíme ani nikomu složitě vysvětlovat cestu. Ale už teď na silnici okolo nás projede denně 45 tisíc vozidel, před odbočením k letišti až 65 tisíc denně. Prémiovým značkám se místo líbí, komunikaci vedeme zároveň v Česku i v zahraničí, což je pro tuzemský projekt také unikát. Zatím nám nikdo neřekl ne a jednání se vyvíjejí velmi slibně.

O autorovi| Jakub Křešnička, kresnicka@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít