Boj o diváka

16. prosince 2013, 00:00 - (pto)
16. prosince 2013, 00:00

Televizní trh Struktura tuzemského televizního trhu se výrazně změnila s příchodem digitalizace. Nabídka v mateřském jazyce je v současnosti více než bohatá, Češi mohou sledovat teoreticky až 160 televizních kanálů. Prostřednictvím multiplexů je terestricky šířeno více než 40 programů, dalších 120 programů v češtině mohou diváci naladit přes kabel nebo satelit. Většinu tvoří specializované kanály – jejich sledovanost je sice menší, zásah cílové skupiny je ale přesný, přitom cena za reklamu je podstatně nižší než u celoplošných plnoformátových televizí. Většina tuzemských domácností se spokojí s omezenější nabídkou. Podle březnového průzkumu Mediaresearch má necelých 62 procent českého televizního publika ve svých domácnostech k dispozici od 10 do 25 televizních stanic. Více než padesát programů přijímá jen necelá pětina domácností.

Počet přijímaných kanálů úzce souvisí se způsobem příjmu. Více než polovina českých domácností využívá pozemní digitální vysílání. Druhým nejčastějším typem je příjem signálu přes satelit, který má doma čtvrtina dotázaných, o něco méně častý je příjem prostřednictvím kabelového operátora (20,6 procenta)..

Úspěšnost televizního podnikání je přímo závislá na sledovanosti. Vychází z měření takzvanými peoplemetry v 1850 domácnostech. Údaje poskytuje Asociace televizních operátorů (ATO). Nejvyšší, zhruba třetinovou sledovanost si v dospělé populaci udržují kanály Novy. Česká televize ovládá přibližně čtvrtinový podíl, podobně jako Prima. Sledovanost ostatních skupin či stanic se pohybuje v rozmezí jednotek procent.

Stále však hrozí, že v Česku budou fungovat dvě různá měření. Společnost CET 21, jež provozuje

stanice skupiny televize Nova, nesouhlasila s předloňskými výsledky tendru na měření sledovanosti, který u ATO vyhrála agentura Mediaresearch, a založila konkurenční sdružení. Na provádění alternativního průzkumu se dohodla s agenturou AC Nielsen. V listopadu ale Nova požádala o řádné členství v ATO. Minulý týden šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že projekt druhého měření končí.

Nova se letos postarala také o malou revoluci v obchodu s reklamou. Pokusila se zvrátit špatné provozní výsledky tím, že nasadila diktát vyšších inzertních cen. Velká část klientů s novými podmínkami nesouhlasila a přesunula se ke konkurenci. S příchodem nového managementu, dosazeného americkým gigantem Time Warner (nejsilnější akcionář mateřské společnosti CME), ale Nova od agresivní cenové politiky ustoupila.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít