Biodobrodružství

14. dubna 2014, 00:00 - (yak)
14. dubna 2014, 00:00

Maloobchod Americký obchodní řetězec Wal-Mart sází na biopotraviny. Do své nabídky zařadí značku Wild Oats a její cena bude alespoň o čtvrtinu nižší, než je u obdobných produktů zvykem. Největší obchodní řetězec světa tak znovu využívá svou strategii snižování cen díky možnostem mamutí velikosti sítě. S bioprodukty začíná ve dvou tisících obchodů a jejich cenu srazí v podstatě na hladinu běžné produkce.

Jen na americkém trhu dosáhly tržby z organických potravin 31,5 miliardy dolarů (zhruba 622 miliard korun), a to podle posledních dat organizace Organic Trade Association z roku 2012, kdy zároveň trh meziročně narostl o deset procent. Přestože bývají biovýrobky o deset až 40 procent dražší než ostatní, roste i jejich podíl na celkových prodejích - z nynějších zhruba 4,2 procenta by se měl do konce roku 2019 dostat až na pět procent. „Segment zdravého jídla představuje relativně malý podíl na celkových tržbách, ale zároveň reprezentuje jeden z mála světlých bodů odvětví,“ cituje kanál CNBC zprávu analytické společnosti IBISWorld.

To je dalším důvodem, proč se do biodobrodružství Wal-Mart vrhá. Podobně jako jiní maloobchodní prodejci se potýká s problémy.

Poslední čtyři čtvrtletí mu lehce klesají tržby a mohou za to i potraviny, které představují zhruba polovinu obratu sítě. Wal-Mart ze situaci viní vyšší daně z příjmů a škrty v benefitech, jako jsou stravenky, což se odráží na ochotě zákazníků utrácet.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče