Auta v pronájmu

16. března 2015, 00:00 - PETR KUDLÁČEK
16. března 2015, 00:00

V Česku přestává být operativní leasing výsadou velkých firem Před rokem začala jako první aktivně propagovat operativní leasing tuzemská automobilka Škoda a postupně zareagovaly další značky. Růst tohoto typu financování, kdy si zákazník vůz pronajímá, a nikoli kupuje, potvrzují data České leasingové a finanční asociace. Podle ní meziročně vzrostl objem finančních prostředků poskytnutých prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu zhruba o deset procent na více než 135 miliard korun.

Z toho nejvíce kontraktů bylo v loňském roce, podobně jako v těch předchozích, uzavřeno právě na financování automobilů. Celkem se jednalo asi o 63 miliard korun na veškeré dopravní prostředky, z čehož přibližně 37 miliard připadá na osobní vozy. Právě operativní leasing zaznamenal meziročně razantní nárůst, a to i v kategorii pro soukromé osoby, jejichž počet stoupl o více než 50 procent. MASERATI NA LEASING Velký vliv na růst zájmu o operativní leasing měly pro všechny silné marketingové kampaně. Výrazné rozšíření nabídky leasingu značně ovlivnili i samotní zákazníci, kteří začali požadovat v tomto segmentu větší výběr, co se značky i kategorie vozu týče.

Na poptávku po reprezentativních manažerských vozech reagovaly automobilky obratem nabídkou modelů těch nejvyšších kategorií.

Od ledna tohoto roku je možné na operativní leasing pořídit i luxusní vozy značky Maserati. Operativní leasing se tak stal prostředkem, který umožnil širší veřejnosti pořídit si luxusní vůz bez vysokých pořizovacích nákladů.

Firma Scuderia, která je oficiálním prodejním zastoupením značek Ferrari a Maserati, za první dva měsíce tohoto roku díky operativnímu leasingu pronajala 14 vozů v celkové hodnotě 32 milionů korun. Zájem o pořízení luxusního automobilu právě na operativní leasing mají především manažeři a podnikatelé, kteří kromě nároků na reprezentativnost dbají i na ekonomickou výhodnost.

Kromě toho, že v případě operativního leasingu odpadají vysoké pořizovací náklady, není dnes již zapotřebí ani žádná akontace či počáteční zálohová platba. Leasingové splátky pak patří mezi daňově uznatelné položky.

Další důležitou výhodou je také nenáročnost správy a údržby automobilu. Operativní leasing v sobě totiž zahrnuje i pojištění, asistenční službu nebo pravidelný servis včetně výměny pneumatik, o který je postaráno, aniž by mu manažer musel věnovat svůj čas a pozornost. Všechny tyto služby se sestavují individuálně.

PRONÁJEM MÍSTO KOUPĚ Na západ od našich hranic se operativní leasing začal masivně prosazovat před několika desítkami let. V zemích jako Německo, Velká Británie či Nizozemsko má dlouhodobě své místo, a to nejen u firemních zákazníků, ale i u soukromé klientely.

Na základě toho tuzemští obchodníci vidí v tomto druhu financování potenciál. Zejména domácnosti v současnosti automobily prostřednictvím operativního leasingu prakticky nefinancují. Záležet bude na tom, zda klienti přivyknou představě, že automobil není potřeba vlastnit, a dokážou přijmout jiné, výhodnější, efektivnější a dostupnější řešení. Už nyní se tento postoj postupně mění, a to napříč všemi kategoriemi automobilů.

Záležet bude na tom, zda klienti přivyknou představě, že automobil není potřeba vlastnit.

O autorovi| PETR KUDLÁČEK, ředitel, Scuderia Praha

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče